דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תבקשו ש"הרשעים" ימותו…

אל תבקשו ש"הרשעים" ימותו…

שאלה: כיצד אני יכול להישאר מכוון למטרה, אם יש לי איזו בעיה פיזית שכל הזמן דורשת את תשׂומת ליבי?

תשובתי: ישנם כל מיני מקרים, יכולות להיות בעיות גופניות או נפשיות, קיימות דאגות וחרדות, כמו לכל בן אדם. כשהבורא פונה לאדם, הוא שולח לו את כל הבעיות האלה ובכך מעורר אותו. לא משנה באיזה מצב האדם נמצא בדיוק, כל המצב הזה, בכל הצירוף שלו, מגיע מהבורא, ומהמצב הזה צריך להתייחס אליו.

כמו כן, על האדם להבין שאם קיימות אצלו בעיות בריאות, הוא חייב ללכת לרופא, יש בעיות פרנסה, חייב לחפש עבודה וכולי. אך בכללות, אם הבעיות יפתרו זה רק בגלל שהוא כבר חייב להימצא במצבים אחרים, כדי להתקדם. כל מצב הוא נכון להמשך ההתקדמות, אך חייבים להתייחס אליו, ולתקנו גם ברמה הגשמית וגם ברמה הרוחנית – כאחד שלם.

אוסרים עלינו לחלק את העולם לשניים, "זה לי, וזה לבורא", כעת אעסוק בעסק שלי, במעשׂים הגשמיים שלי, ואחר כך אני אחזור אליו, אתרום לצדקה וברוך השם אני כבר נקי". אין דבר כזה! אם אנחנו מדברים על תיקון הכוונות, אז אין אפילו דקה אחת פנויה, ובכל המצבים, בכל הבעיות, אנחנו חייבים להעלות בקשה אל הבורא.

הבקשה הזאת צריכה להיות, לא על הבעיה הפיזית או המשפחתית, אלא תמיד על המטרה הנעלה ביותר, מאחר והיא ללא ספק תכלול בתוכה את הדרגות הנמוכות יותר של הדאגות, החרדות, המחלות והצרות. הרי הם מכנים הכול בכללות בשם "ייסורים", המיועדים רק כדי לכוון את האדם לכיוון הנכון.

אם הייתה כעת אפשרות לקחת מהאדם איזשהו סוג של ייסורים: דאגות כספיות, בריאותיות או משפחתיות, הוא כבר היה סוטה מהדרך ולא הולך בתיאום מדויק עם מה שהבורא מכוון אותו. לכן, נאסר עלינו להתערב בתהליך הזה באופן ישיר. צריך לעזור לאדם להתגבר על הבעיות האלו, אך הוא צריך לדעת בעצמו שזו היא הדרך, והכול נשלח על ידי הבורא "הטוב והמיטיב" ו"אין עוד מלבדו".

האדם חייב לקבל את כל המצבים, להתגבר עליהם בצורה הנכונה, בכל האמצעים האפשריים, גם ברמה הגשמית וגם ברמה הרוחנית, וגם בעזרת הקבוצה. אך כמו שכתוב, אסור לבקש ש"הרשעים שלי ימותו", אלא רק שיחזרו אל הבורא. כלומר, חייבים לתקן כל מצב על ידי ניצול נכון של ההפרעות (שנתפסות בעינינו כשליליות), הרי דווקא הן המועילות ביותר לתיקון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לשאוף ל"נקודת היעד"!
עזר כנגדי
על עוצמתם של הדברים הפעוטים

One comment

  1. "אם הייתה כעת אפשרות לקחת מהאדם איזשהו סוג של ייסורים: דאגות כספיות, בריאותיות או משפחתיות, הוא כבר היה סוטה מהדרך ולא הולך בתיאום מדויק עם מה שהבורא מכוון אותו. לכן, נאסר עלינו להתערב בתהליך הזה באופן ישיר. צריך לעזור לאדם להתגבר על הבעיות האלו, אך הוא צריך לדעת בעצמו שזו היא הדרך, והכול נשלח על ידי הבורא "הטוב והמיטיב" ו"אין עוד מלבדו".

    עם כל הכבוד, יש כל כך הרבה סתירות פנימיות בקטע לדוגמא הנ"ל.
    ומה עניין הכותרת "אל תבקשו ש"הרשעים ימותו" לכאן…."אל תבקשו שהיסורים יפסקו"?
    ומה הכוונה ב"צריך לעזור לאדם להתגבר על "הבעיות האלו".

    אני תמהה שאין תגובות לפוסט הזה.
    והשאלה מה דעת הרב על "מעניים תצא תורה" או על
    "ספר איוב" כמשל. אולי התשובה

    "חכה שאליהו הנביא יפנה אליך מן הסערה ויתןלך הסברים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest