דף הבית / נשים / אישה – כמו כל הנבראים

אישה – כמו כל הנבראים

thumbs_04_100_wp.gif

שאלה: האם האישה באמת חיה רק פעם אחת ואין לה גלגולים? והאם בדיוק מהסיבה הזאת היא לא צריכה ללמוד את חכמת הקבלה?

תשובה: האישה חייבת ללמוד ולתקן את עצמה, כמו הגבר. היא מתקנת את עצמה בהתאם למבנה הנשמה שלה. האישה מתגלגלת כמו הגבר, ודרך אגב, כמו כל דבר שקיים – דומם, צומח וחי. הרי הרצונות מכל המינים והרמות חייבים להגיע למצבם הסופי, להשתוות צורה מלאה ולתכונת הנתינה!

שאלה: לא מזמן התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה. בינתיים הבנתי שאנחנו מורכבים מרצון וזהו הנושא החשוב ביותר של הקיום שלנו. עוד הבנתי שאנחנו לא צריכים לדכא את הרצונות שלנו, אלא חייבים לתקן אותם כך, שהם ישרתו את הבורא.

ומה לעשות עם הרצונות המיניים? אני אוהבת את בעלי בכל לבי ורוצה להעביר את כל חיי לצדו, אבל לא יכולה לעשות שום דבר עם רגשותיי לגבר אחר.

השאלה שלי: האם לפי חכמת הקבלה אני לא צריכה לדכא את רצונותיי (כמו שאני עושה עכשיו)? באיזו גישה אני צריכה לבחור? איך לכוון את הרצון שלי, כדי שהוא ישרת לטובת האחרים והבורא?

תשובה: רק אם תגדילי את חשיבות המטרה – השגת הבורא, בהשתתפות שלך בלימוד המשותף, בקבוצה, בהפצה, תוכלי לחלק את רצונותייך בצורה נכונה; והם ימשכו אור מקיף – אור עליון, שיבצע את כל השינויים ההכרחיים בשבילך ויביא אותך לשלווה והרמוניה.

3 comments

  1. זהר ויקהל/ הסולם/רזא דשמע/ אות תכה  – תכח

    תכה) אחד, ליחדא מתמן וכו': הכוונה של המלה אחד, הוא, ליחד משם ולמעלה, דהיינו ממלכות ולמעלה, הכל יחד ולהעלות הרצון לקשר את הכל בקשר אחד, להעלות הרצון ביראה ואהבה עד אין סוף. ולא יעזוב רצון העליה לאין סוף, מכל אלו מדרגות ואברים, אלא בכולם יעלה רצונו, אף אחד מהם לא יחסר, להדביקם, ושיהיו כולם קשר אחד, באין סוף.

    תכו) ודא הוא יחודא וכו': וזה הוא היחוד של רב המנונוא סבא שלמד מאביו ואביו מרבו עד פיו של אליהו. ויפה הוא והוא יחוד בתקון. ואע"פ שאנו העמדנו את יחוד הזה בכמה סודות בדרכים אחרים, כל הסודות עולים לאחד. אבל סוד זה מצאתי בספרו ויפה הוא שהוא יחוד בתקון. והרי אנו הערנו דברים ביחוד סוד אחר, (עי' בהקסה"ז במסורת הזהר אות א') והוא יפה, והיחוד הוא כראוי, וכך הוא. אבל יחוד הזה הוא יחוד בתקון, וזה הוא יחוד דרב המנונוא סבא.

    תכז) ותו הוה אמר וכו': ועוד הוא אומר, מי שרוצה לכלול כל סודות היחוד בהמלה אחד, הוא יותר טוב. וע"כ אנו מאריכים באחד להעלות הרצון להמשיך ממעלה למטה ולהעלות ממטה למעלה, שיהיה הכל אחד. אבל בסוד יהי"ה, שאמרנו סימן הוא לזה.

    תכח) והא דתנינן אחד וכו': וזה שלמדנו שבהמלה אחד, הוא סוד, מעלה ומטה וארבע רוחות העולם. כך הוא. שצריכים ליחד מעלה ומטה כמו שאמרנו, שהם או"א וזו"ן. וארבע רוחות העולם, אלו הם הסוד של מרכבה עליונה, לכלול הכל יחד, בקשר אחד, ביחוד אחד עד אין סוף. כמו שהעמדנו.

  2. אתי יקרה מאיפה את שואבת את הכוחות האלה להתקדם ,אני חושבת כל הזמן

    רק על הילדים שלי המסכנים לאיזה עולם אומלל ילדתי אותם ,

  3. ואהבת לרעך כמוך…היית רוצה שלבעלך יהיה אותו יחס כלפיך שיאהוב אותך ויחשוב גם על אחרת?…לא נעים..אז רעך כמוך

    תחשבי על זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest