דף הבית / נשים / אישה ותיקון הנשמה

אישה ותיקון הנשמה

thumbs_skeptik_100_wp.jpg

שאלתה של יעל: הסברת רבות על דרך התיקון של גבר- לומד, עובד בקבוצה, וע"י זה הוא מושך לעצמו את המאור המחזיר למוטב, ומתקן את הנשמה שלו. כשניסתי להבין, איך אישה מתקנת את הנשמה שלה , התשובה היחידה שהצלחתי למצוא, זה שהיא לא מושכת את האור המחזיר למוטב, שזה תפקיד הגבר, ואישה צריכה לעסוק -בלימוד ובהפצה וכך היא מתקנת את נשמתה. ברצוני לבקש, שתסביר קצת יותר בהרחבה ובפירוט, מהו התהליך הרוחני שעוברת נשמת אישה ע"י לימוד והפצה בדרך לתיקון?

תשובה: התהליך הרוחני של האישה, שונה מהתהליך הרוחני של הגבר. וההבדל הוא בכך: א) האישה אינה אמורה להתחבר עם הנשים האחרות לקבוצה ב"ואהבת לרעך כמוך", אלא היא מתחברת אך ורק- בשיתוף הפעולה של הנשים, בהפצת חוכמת הקבלה. ב) האישה איננה מקבלת את העזרה ישירות מלמעלה, כמו הקבוצה הגברית, אלא דרך קבוצת הגברים, כמו שמוסבר שקרה בעת קבלת התורה: הגברים מקיימים את תנאי הערבות, והנשים תומכות בהם, בעזרת הרצון שלהן , וכתוצאה מזה, כולם מקבלים ביחד – (הגברים מעבירים את האור לנשים). אבל למעשה ההבדל הזה בסדר קבלת האור מלמעלה, לא משנה כלל, ולא מורגש על ידי האישה בשום אופן, במידה שהיא לומדת ומפיצה. האישה חייבת ללמוד את חוכמת הקבלה באותה המידה, בה היא מרגישה צורך, ולא יותר מזה (לעומת זאת הגברים חייבים ללמוד 1 – 3 שעות כל יום).

שיחה על התקדמות רוחנית של אישה, שאלות ותשובות, 11.12.07

שיחה על התקדמות רוחנית של אישה, שאלות ותשובות, שיחה 2, 19.12.07

שיחה על התקדמות רוחנית של אישה, שאלות ותשובות, שיחה 3, 16.01.08

הרצאה ב"בית קבלה לעם", ההתפתחות הרוחנית של האשה, חלק 1, 7.03.08

הרצאה ב"בית קבלה לעם", ההתפתחות הרוחנית של האשה, חלק 2, 7.03.08

שאלתה של דרורית: נשים כיום, מגיעות לאותם מצבים רוחניים, שאתם הגברים עוברים. לכם, יש רשת ביטחון של קבוצת נשות בני ברוך. אך מה איתנו, נשות בני ברוך, אימהות, מה עם הילדים שלנו?

תשובה: החלק הנשי של הכלי העולמי תומך בחלק הגברי של הכלי העולמי. כך אני מרגיש. ואילו את מסתכלת על הגופים, ולא על הרצונות הרוחניים. הרצון הרוחני אינו קשור אל הגוף, אלא נמצא מחוצה לו. נסי לתאר לעצמך עולם ללא הגופים שלנו: חלל שבו רצונות לא מתוקנים שמכוונים למילוי ולא לנתינה הדדית, לאיחוד, לרצון כללי אחד. הרצונות האלה מתחלקים לרצונות פעילים – גבריים, ופסיביים – נשיים. ממש כמו בזמן העיבור, כשהתאים הגבריים חודרים לתוך התאים הנשיים. ואחרי כן נולד הגוף החדש – הרצון הכללי .

One comment

  1. היי,

    אני באה ממשפחה דתית וגם למדתי בבית ספר דתי וכן למדתי קבלה. אחת הסיבות העיקריות שעזבתי את הדת היא היחס לאשה.

     בגלל שאני קצת מתמצאת בדת אני מודעת להבדל בין היחס האמיתי לאשה ובין הצורה שמנסים בתקופה שלנו שבה יש קצת יותר מודעים לזכויות אנוש לרכך  ולהתפלפל ולהראות שהכל בסדר, תירגעי.

     בקבלה כל הרע מיוחס לנשים (לילית) ולכל היותר הייצוג החיובי שלה חלש ומוכה (השכינה). החסד הוא הגבר, הדין הוא האשה, בניגוד למציאות דרך אגב. האשה מפתה וערמומית והגבר המסכן והחכם צריך להיזהר ממנה. הגבר הוא רוח, האשה היא חומר, למרות שבמציאות זה נראה ההפך. הגבר הוא המנהיג והמלך בבית והאשה כמעט שפחה.

     כל מה שנכתב על נשים הוא על ידי גברים וככה זה נראה. הגברים בסך הכל ניצלו את כוחם הפיזי העודף ואת מגבלותיה הזמניות של האשה בהריון. היום כשזה פחות חשוב העולם נראה אחרת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest