דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהיה הבמאי של מופע הלייזר שלך

תהיה הבמאי של מופע הלייזר שלך

המקובלים מספרים לנו על הבורא, על שלמותו. לכן מתעוררת בנו השאלה: "אם הבורא כזה גדול, נצחי ושלם, כיצד ייתכן שהוא יצר אותנו כל כך נחותים? כיצד ייתכן שדבר שלם יברא דבר מה מקולקל שיהיה בו פגם כלשהו, או אפילו מחשבה על קלקול, או את היכולת לקלקל משהו?"

אך האמת היא שאיננו מקולקלים, אלא אנחנו יצורים נצחיים, שלמים, שקיימים במציאות של אין-סוף. כאן נמצא רק ההעתק הבהמי שלנו ועל כל אחד מאתנו לזהות את צורתו האמיתית. כשתתגלה המציאות החדשה הזאת, המימד העליון, וכל אחד יראה את עצמו לא כאן, אלא במימד העליון, ויתלבש בנשמתו, במציאות החדשה, הוא כאילו ייפטר מצורתו האגואיסטית שאנחנו מרגישים על עצמנו, ויעבור לצורה החדשה, העליונה, הרוחנית.

זה נראה לנו מעורפל מדי, דמיוני ולא מציאותי. עדיין איננו מבינים עד כמה תפיסת המציאות שלנו היא יחסית. ידוע לנו שבטבע קיימים שני כוחות: חיובי ושלילי, כוח הקבלה וכוח ההשפעה. השילוב בין שני הכוחות הללו יוצר את החומר כולו.

גם אנחנו כלולים משני הכוחות הללו שנמצאים בצורות שונות של התכללות הדדית, כמו שני וקטורים שנמצאים בצרופי מצבים מגוונים. אנחנו תופסים ומרגישים את התמונה שהם משחזרים עבורנו, ורואים עולם צבעוני, מלא פרטים, גופים ומצבים שונים.

בדיוק כפי שבעולם שלנו על מסך הטלוויזיה אנחנו רואים שילוב בין שני כוחות שפועלים על המסך. רק שלהבדיל ממסך הטלוויזיה, המסך הזה נמצא מסביבנו, הוא תלת-מימדי ואנחנו חיים בתוכו. זה דומה לזרם של קרני לייזר שמוקרן באוויר ויוצר דמות. גם אנחנו מרגישים את עצמנו ואת הסובב אותנו, כי אנחנו נמצאים בתוך המסך התלת מימדי, ואילו כל וקטורי הכוחות השליליים והחיוביים יוצרים את צורת המציאות שלנו.

אנחנו מרגישים בתוכנו, במוחנו, את המציאות הסובבת אותנו, ואילו מחוץ לנו עובדתית היא אינה קיימת. כתוב על כך בספר הזוהר כבר לפני למעלה מ-2000 שנה. מכאן נובע שחכמת הקבלה מגלה לנו תפיסת מציאות נכונה. בספר הזוהר כתוב שעלינו לצאת מתוך התמונה התלת מימדית הזו ולראות אותה מבחוץ, כלומר לרכוש את ה"מסך" שנמצא בין וקטורי הכוחות החיוביים לוקטורי הכוחות השליליים (בין הרצון לקבל לבין הרצון להשפיע), ואז אנחנו הופכים לבמאים של המציאות שתתגלה לפנינו מרגע זה והלאה.

לכן ה"אדם" נקרא "אדם", מלשון "אֶדמֶה לעליון", כי עכשיו הוא מתחיל ליצור ולבנות מלמטה למעלה מציאות חדשה ולגלות אותה בתוך המסך שלו.

בעזרת שני הכוחות, החיובי והשלילי, הוא מרכיב את המציאות מלמטה למעלה, הוא בונה עולמות עד שמגיע לעולם המושלם שנקרא עולם אין-סוף. דרך העבודה הזאת האדם מכיר את הבורא וזאת המהות של חכמת הקבלה.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 04.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest