דף הבית / נשים / שיעור וירטואלי, 06.06.10

שיעור וירטואלי, 06.06.10

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

השיעור הווירטואלי, מתקיים מדי יום א', בין השעות 16:00 – 17:00.

נושא השיעור: שאלות הנשים

תקציר השיעור:

תפקידו של החלק הנשי בבריאה

בנשמה הכללית שנבראה תחילה, החלק הגברי מהווה את המסך, תכונת ההשפעה, והחלק הנשי הוא הכלי, תכונת הקבלה.

אישה היא רצון, לכן בעולמנו החלק הנשי הינו המקור לכל. האישה קרובה יותר לטבע, היא טועה פחות, יש לה צרכים טבעיים, ריאליים.

שבירת המסך בעולם אינסוף גרמה לכך שתכונת ההשפעה הפכה לרצון לקבל, ההפוך לטבע הגברי. לכן האגואיזם הגברי הוא בלתי נשלט, מנותק מהמציאות, נושא את הכובד של היהירות והשתלטנות. כל הפעולות של הגברים בעולם נובעות מכך שהאגואיזם שלהם הפוך מהמצב הרוחני שהיה, מה שגורם להרבה מאוד בעיות.

לפי טבעו של המסך, הגברים הם החלק הפעיל המדכא את החלק הנשי. המקור לכך הוא בשורש הרוחני, כאשר תחת הלחץ הנכון של המסך על הכלי, החלק הגברי והחלק הנשי מגיעים לשלמות, לחיבור עם הבורא.

אף על פי שלאחר השבירה, פעילות הגומלין הנכונה נעלמה, תפקידם המוביל של הגברים בעולם נשמר. בסופו של דבר פעולותיהם הלא מתוקנות הובילו את האנושות למבוי סתום. על מנת לצאת מהמצב הזה עלינו להבין את טבענו המקורי ואת מנגנון האינטראקציה הנכונה בין גברים ונשים.

ייעודה על האישה היא לעורר בגבר את ההשתוקקות לבורא. בעזרת מחשבותיה עליה לחולל בגבר את הרצון לעבוד עם האור, לרכוש את תכונת ההשפעה ולשקם את המסך שנשבר. גבר שהרגיש את הצורך של האישה, מעביר את בקשתה לבורא, מקבל אור וממלא את רצונה.

כמו שאישה המצפה מבעלה שיצליח בעבודתו ויפרנס את משפחתו, כך גם בעבודה הרוחנית אישה דורשת מהגבר שימלא את צרכיה הרוחניים.

הדרישה הפנימית של הנשים, תמיכתן ופיקוחן מארגנים נכון את הגברים. האינטראקציה הזאת, בין החלק הגברי לחלק הנשי, בתוך כל אחד ואחד מאיתנו ובין החלקים, הגבריים והנשיים, של הנשמה הכללית, נותנת לנו כוחות עצומים ואנרגיה בדרך להשגת המטרה המשותפת שלנו, לגילוי של העולם העליון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest