דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר להכין את הרצון

העיקר להכין את הרצון

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

כמו שאומרים המקובלים, ספר הזוהר הוא הספר הכי משפיע מכל ספרי המקובלים והתורה. מדוע? – כל הספרים הקדושים נקראים קדושים (תכונת הבינה) משום שנכתבו מגובה של השגה רוחנית, ולכן בזמן הקריאה אנחנו יכולים לבקש את המאור המחזיר למוטב (לבורא). את הרצון לקבל אפשר לתקן רק באמצעות הרצון להשפיע (אין אור, מילוי, בלי רצון).

לכן אנחנו צריכים לדרוש, שהאור ישפיע עלינו ויעשה בנו תיקון. האור הזה נקרא "אור מקיף", מכיוון שהוא מאיר עלינו מרחוק. בהשפעת האור, הכוונה על מנת לקבל תהפוך לכוונה על מנת להשפיע. ולאחר מכן, במידת השתוות הרצון לאור, האור ימלא אותו. לכן ההכנה ללימוד התורה צריכה להיות הרצון לתיקון. לפני זה צריכה להיות הרגשה של הטבע המזיק (לעצמנו).

הרוע של הטבע שלנו נמצא בחוסר היכולת שלנו להתחבר זה עם זה! הרי החיבור שלנו הוא הכלי, שדרכו אפשר לגלות את החיים העליונים, הרוחניים. לכן אנחנו צריכים להתאמץ בקשר בינינו, להתחבר בינינו, כמו שכתוב במעמד הר סיני: "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל חברים זה לזה", "ואהבת לרעך כמוך".

כשאנחנו מגלים את חוסר היכולת שלנו להתחבר ומרגישים שזה מפריע לנו להשיג את המצב הטוב, עולה מתוכנו תפילה אמיתית, רצון לתיקון, מ"ן. זאת אומרת שההכנה ללימוד התורה זה היגיעה: להתחבר, להרגיש עד כמה איננו מסוגלים לזה, להבין את המצב הזה כרע, כמחסום בדרך אל הטוב. כשלומדים תורה, אחרי הכנה נכונה, המ"ן נוצר מעצמו. ניתן לברר את כל זה כבר עכשיו, בזמן הקריאה בספר הזוהר, והאור בזמן הזה יעזור לנו בעבודתנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.06.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest