דף הבית / נשים / משפחה, ילדים ורוחניות

משפחה, ילדים ורוחניות

thumbs_04_100_wp.gif

שאלתה של דלית: יש לי תחושה, שאתה פחות מעודד את התפתחות האישה ברוחניות, ויותר בעולם הזה, בגידול ילדים ובמשפחה. ובכלל אמרת שאישה אוהבת את הילד שלה אהבה אגואיסטית כי הוא חלק ממנה. אז מה רוחני בה?

תשובה: גם גבר וגם אישה חייבים לתפקד בחברה באופן מלא, ומתוך העולם הזה לתקן את הנשמות שלהם, כך חוכמת הקבלה אומרת. תשלימי את ידיעותיך, אחרת את עלולה ליפול לפילוסופיה או למיסטיקה. קבלה היא אמצעי-עזר מעשי לתיקון האגו שלך, אגו המתגלה בתנאים שנוצרו בעולם הזה במיוחד בשביל התיקון.

***

שאלתה של אילה: מאז שהתחתנתי אני לומדת קבלה יחד עם בעלי, ואני מרגישה שכל מה שקורה לי כבר לא קורה לי אלא קורה לבעלי, כאילו נקשרתי למסלול שלו, אני תלויה בו לחלוטין, ושום דבר כבר לא קשור אליי. האם הרגשה זו מדויקת?

תשובה: הרגשה מדויקת ונהדרת!

***

שאלתה של תלמידה: ענית (באחת מתשובותיך), שאם יש אישה נשואה, בעלת משפחה ויש לה ילדים ועדיין מחפשת רוחניות שתפנה אליך. אז איך מגיעים אליך?

תשובה: "אלי" – הכוונה ללימוד חכמת הקבלה. אבל קודם צריך לקרוא על הלימוד הנכון, כדי לא להזיק לתפקיד שלך כאישה וכאמא.

3 comments

  1. פרי עץ חיים/האר"י/פרק ב'/ שער הלולב

    וכבר ידעת, כי היסוד הוא עולה עד למעלה, בסוד יוסף, ויורד עד למטה בסוד בנימין, כנזכר בהיכלות דפרשת פקודי. ולכן הלולב גדול מכולם, מן ההדס והערבה, כי היא עולה עד המוח, ליטול משם טפה זרעית, בסוד משכיל לאיתן האזרחי, כנזכר בסבא דמשפטים:

  2. פרי עץ חיים/האר"י/פרק ג'/שער הלולב

    ופי' לולב – שהטפה יורדת מן המוח שהוא חכמה, ונכנס תוך חוט השדרה, ויורד תוך היסוד, והיא כלולה מה' הויו"ת, בח' ספירות – בחסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות, הרי ל"ב. ועיקר טפת הזרע, היא מציאת חסד, וחסד גי' ע"ב, ובזמן שבית המקדש היה קיים, היה הזיוג על כל פרצוף ז"א, היה חסד שלם. ובזמן שאין בית המקדש קיים, שאין הזיוג בשלימות, שישראל בגלות, שנגנז החצי ולא נשאר אלא ל"ו, ואפילו החצי אינו יורד אלא מנתיב הגנוז תוך הבינה, שלעולם נובעות ביחוד לקיום העולמות, ונקרא זווג חיצוני, כי הוא תוך הבינה. ופנימי הוא בתוך החכמה. ואלו הב' זווגים דוגמתן למטה, ביחוד זעיר ונוקבא, זווג שאינו שלם, ונקרא זווג חיצון, בסוד בנימין:

    וזווג פנימי בסוד יוסף, וזה אינה נעשה בזמן הגלות. וזהו פירוש, לו חכמו ישכילו זאת, פי' – אלו היה עושין הכנה, להמשיך ל"ו הגנוז, ישכילו זאת, המלכות, ולא תהיה דלה, לומר עליה אשרי משכיל אל דל, שלא תהיה משכיל למה שלמטה הימנה, ויהיה אור הלבנה כאור החמה:

    לרב באהבה רבה

  3. פרי עץ חיים/האר"י/פרק ג'/שער הלולב

    ודע שאור זה שאמרנו, שנתגלה ביסוד מחסד עליון, בסוד לויתן, הוא חוט של חסד שמאיר במלכות, אסתר שהיתה נסתרת למעלה באו"א, בסוד ד', ונקראת אחר כך הדסה שזכה לקבל ד' וס', והיא בחי' ה' אחרונה שבשם, ואחר כך נמשך לה חוט של חסד, וזה חוט הוא בחי' מלכות שבתוך החסד, ובאמצעות אותו השורש שלה בחסד, עולה סוד כוס של ברכה בימין, לקשור בג', שטיפות הזכר מוכרח שיהיה שורש לטפת הנוקבא, שאל"כ איך מקבלת הטפה, היא אש והוא מים, והיו מכבים זה את זה, וזה שאמר בזוהר פרשת וארא, ענין הזווג אש ומים, באופן שיש בחסד בחינת גבורה שבחסד, והוא שם ב"ן, והוא אותיות מלוי המלוי, הם כ"ג, כחושבן חו"ט, וזהו חיה בכלל בהמה שעולה ב"ן, וחיה גימט' חו"ט, וזהו החוט נמשך לנוקבא מבחוץ, ומבפנים בסוד חוט השדרה, ונמשך ליסוד בסוד טיפה, ויסוד הוא חוט, הסר חו"ט מחסד, ונשאר מ"ט, מטטרו"ן, כי מט"ט דוגמת היסוד, ומצד הב' מ"ט, א' ז"א, ומ"ט א' נוקבא, וב"פ מ"ט גי' צ"ח, דודי צח ואדום, חו"ג נכלל יחד, דין ורחמים, ואותיות שם ב"ן פכמ"מ הוא ל"ו, בחושבן ל"ו שאמרנו, שהוא חצי ע"ב, ע"כ מצאתי:

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest