דף הבית / נשים / מה ירגיע ליבה של אישה

מה ירגיע ליבה של אישה

שאלה: מדוע אישה אף פעם לא מרוצה משום דבר? מה ניתן לעשות כדי שאישה תהיה מרוצה ורגועה?

תשובתי: לאישה בעולמנו יש מעט מאוד מקורות למילוי, היא מקבלת מילוי בעיקר מהבעל, מהמשפחה, מהילדים, מתשומת לב אליה, אבל לא תמיד יש לה מזה סיפוק. לפעמים היא מקבלת סיפוק מהבעל, ולפעמים מהילדים, כל עוד היא דואגת להם והדאגה ממלאת אותה. אבל קבלת הסיפוק מהמשפחה איננה רק בעיה פנים-משפחתית, מפני שעל המשפחה משפיעים מקורות חיצוניים רבים, לכן האישה בעולמנו נוטה הרבה יותר לתחושות של מחסור ודאגה מאשר הגבר. זו תוצאה ממלכות, שכל הזמן נמצאת בהרגשת חסרון. נדמה שאין דבר פשוט יותר מאשר לתת לאישה מילוי, קצת תשומת לב מהבעל ומהילדים, והרגשה של קשר נכון וטוב איתם יספקו אותה לגמרי, אבל למרות שהיא צריכה כל כך מעט, בכל זאת זה לא ניתן למימוש.

שאלה: מדוע אי אפשר לתת לאישה תחושה כזאת?

תשובתי: מפני שבזה מסתכם כל יסוד הבריאה, האגו לא יכול להתמלא במצבו ההתחלתי הלא מתוקן, והאישה היא זו שמגלמת מצב זה. לכן, המסה הגדולה יותר שמשתוקקת לחכמת הקבלה הן נשים. קיים בהן צורך עצום למשמעות החיים. אמנם לא בדרגה כל כך גבוהה כמו הגברים, אבל חוסר סיפוק מהחיים מורגש דווקא אצלן.

הרב"ש היה אומר שלגבר מספיק לראות כדורגל, לראות אישה יפה, לשתות בירה בפאב עם החברים, ובכך הוא מרגיש שהחיים שלו מוצלחים. לעומת זאת, האישה צריכה כל כך הרבה מילויים והם כולם אינם תלויים בה. לגבר יש תענוגים רבים בחיים, הכול נברא למענו, ומה נברא עבור האישה? רק תלות בכולם. לכן עלינו להבין את הטבע שלה.

שאלה: עלינו להבין אותה וללכת לקראתה?

תשובתי: הבעיה היא שזה לא יעזור. כמובן שעלינו להקל על הייסורים שלה בעולם הזה עד כמה שאפשר, בכך שמבינים את המקור שלהם, אבל בסופו של דבר האישה תוכל להירגע רק אם אנחנו, המקובלים, נשיג באיחוד בינינו מצב שבו היא תרגיש את האור הנובע מאיתנו. רק בזה היא תתמלא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 9.6.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest