דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך יכול לתקן את המוח של נרקומן

חינוך יכול לתקן את המוח של נרקומן

כתבה (University of Cambridge, מגזין Science): אצל אנשים המכורים לסמים קיימים שינויים מסוימים במוח, כך ביררו חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג'. אותם השינויים מצאו גם במוחם של האחים והאחיות שלהם שאינם משתמשים בסמים.

מסתבר, שהמכורים לסמים בעצמם והאחים והאחיות שלהם, ברמה שווה סובלים משליטה עצמית חלשה ואינם יכולים לעצור בזמן. אובדן השליטה העצמית הוא אחד הסימנים העיקריים של ההתמכרות. יחד עם זה, האדם לא מבין את ההשלכות של המעשים שלו ואינו יכול לנהל אותם.

המוח של המכורים לסמים הוא מוח עם יכולת נמוכה להעריך את חשיבותם של מקרים כאלה ואחרים והשלכתם, וכן עם חוסר יכולת לביקורת עצמית. אך מסתבר יותר מזה, המוח של הנרקומנים מלכתחילה, עוד לפני הפגישה עם הסמים, כבר מראש יש לו נטייה גנטית להיווצרות התמכרות מחומרים או ממשהו אחר.

בנוסף לכך, את אותם השינויים מדענים מצאו גם במוח אצל הקרובים של הנרקומנים, שאינם לוקחים סמים. זה מראה על העובדה, שלא הכול תלוי בגנטיקה. תנאי החיים והחינוך יכולים להתגבר אפילו על התכונות השליליות במבנה המוח ולהיפטר מהתמכרות.

הערה: הכול תלוי בחינוך, אפילו התפתחות האדם מ- Homo Sapiens, יותר נכונה בינתיים מ- Homo erectus, בן אדם במובן ה"אדם", מהמילה "דומה" לבורא. מפני שחינוך מזמין השפעה חיצונית. וחינוך דרך מקורות הקבלה מזמין השפעה של האור העליון, שמשנה את תוכניות החשיבה והקשרים.

ידיעות קודמות בנושא:
נוער ההרואין
איך לוותר על היצרים המזיקים?
האו"ם דורש לאפשר שימוש בסמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest