דף הבית / משבר עולמי / התעשרות רוחנית במקום גשמית

התעשרות רוחנית במקום גשמית

דעתו של א. וואין, מתמטיקאי, פילוסוף, מנהל המכון הבינלאומי לפילוסופיה: "מה עלינו לעשות כדי לתקן את המשבר הגלובלי של האנושות? אנחנו מגיעים לאחד מהביטויים העיקריים של המשבר הגלובלי: הסכסוך בין העמים המופרדים על ידי התפיסות השונות לגבי מה זה טוב ומה זה רע.

האם אפשר להשפיע על מערכת הערכים? הרי השאיפה לחטוף כמה שיותר היא טבע האדם! אך בטבע האדם קיימת גם המודעות על סולידריות עם בני מינו. בכל הזמנים חיו אנשים שהיו מוכנים לשרת את האינטרסים המשותפים, אפילו על חשבון האינטרס הפרטי. השתנה רק היחס בין מספר האנשים הללו לבין מספר האנשים הדואגים לעצמם ללא התחשבות בשום דבר אחר. היחס הזה השתנה תחת השפעתן של מערכות הערכים שנקבעו בחברה, וכן תחת השפעתן של הדתות, הפילוסופיה והנסיבות השונות. ההתקדמות הטכנולוגית-מדעית מהווה כיום אחת מהנסיבות הללו.

מכאן מתחילה הדרך לקראת שינוי לטובה: עלינו לבחון מחדש את היחס שלנו להתקדמות הטכנולוגית-מדעית כאל הטוב המוחלט. ייצור השפע הגשמי צריך להפסיק להיות המטרה העיקרית של האנושות. ההתפתחות הרוחנית, המוסרית והאינטלקטואלית צריכה להיות העיקר".

התייחסותי: האדם יוכל להשתנות רק על ידי חינוך הדרגתי לנחיצות ללכת לפי תוכנית הטבע, שיגרום לו להסתפק בצריכה הגשמית המאוזנת, ומעבר לזה הוא ירצה רק את המילוי הרוחני.

ידיעות קודמות בנושא:
המלחמה נגד השכל
מחשבות על העולם החדש
צריכים לשנות את המנטליות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest