דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המלחמה נגד השכל

המלחמה נגד השכל

דעתם של ולדימיר בויארינצב, ד"ר לפיזיקה ומתמטיקה, ושל לודמילה פיונובה, ד"ר לפיזיקה ומתמטיקה: "לאלה שעדיין שמרו על כושר המחשבה, ברור שחברת הצריכה מולידה בעיות גלובליות הנובעות מהיחס התועלתני לטבע. משאבי האדמה הם מוגבלים ואינם יכולים לעמוד בדרישת החברה שחיה על פי חוקים ברבריים של צריכה חסרת מעצורים.

המערכת הפיננסית שהשתלטה על כל תחומי החיים ברוב מדינות העולם, כדי להגדיל את רווחי "האליטה הגלובלית", גרמה לעלייה ביצור ובצריכה האינסופיים. הדבר עומד בסתירה ליכולותיו המוגבלות של הטבע, והביא להפרת הסביבה הטבעית.

פעולות להגנת הטבע אינן משתלמות עבור מערכת כלכלית כזאת, מפני שהן מציעות צמצום בייצור ובצריכה, בניית מתקני טיהור וכדומה, מה שגורם נזקים ל"אליטה הגלובלית". לפיכך, ארגון חיי המשק של רוב האנושות על בסיס הקפיטליזם הליברלי הביא להתפתחות המשבר האקולוגי הגלובלי.

בשנים האחרונות, באזורים שונים על פני כדור הארץ נרשמים שינויי אקלים כה קיצוניים, שהמצב כבר מכונה "אסון גלובלי". תהליכי השינוי של המערכות הטבעיות אינם עולים בהדרגה בקו ישר. ביום "בהיר" אחד יכולה להתרחש "תגובת שרשרת אקולוגית". ויכול להשתנות לא רק האקלים, אלא הביוספרה כולה. כיצד זה יכול להתרחש? – המדע אינו יכול לחזות בדיוק. אך האקולוגים אומרים: "זה יכול לקרות בכל רגע, הכול כבר בשל לכך".

אך מרבית האנושות עדיין לא הבינה: אנחנו חיים בתנאים של מציאות חדשה, שאין לה תקדימים בהיסטוריה של התרבות שלנו. חייבים לזכור שהמשבר האקולוגי יביא לצמצום בשטחים הראויים למחיה, להרעה בתנאי החקלאות, לחוסר איזון בין כל המערכות בחיים, למחסור במים מתוקים, לרעב, להגירה המונית, לעימותים צבאיים וכן הלאה.

בתנאי התלות ההדדית העכשווית בין כל המדינות, האסון ישפיע על כל תושבי כדור הארץ ללא יוצא מן הכלל, ולא יהיה מפלט בטוח על פני כדור הארץ. הדבר עלול להביא להכחדת המין האנושי.

רובם המוחץ של תושבי כדור הארץ תופסים את המילה "אקולוגיה" כמשהו אבסטרקטי, שאין לו קשר למציאות. האנשים כמו שכחו שהם חיים על פני כדור ארץ מאד קטן ושברירי, שכדור הארץ הוא ספינת חלל אוטונומית שממנה אין לאן לברוח. האנשים הפסיקו להבין שטובתם וכל חייהם תלויים בחיי החברה, המדינה וכדור הארץ, ושהטבע יכול בין רגע להשמיד אותם ולהחריב את בתיהם. וזה נוגע גם לצריפים וגם לארמונות במידה שווה.

זאת התוצאה של החדרת הערכים המוחלטים של כסף, של תאוות בצע, של אגואיזם, של העדפת הבעיות האישיות על פני החברתיות. כתוצאה מכך, הכרת האדם מצטמצמת בצורה מלאכותית, ונסגרת במעגל הבעיות האישיות. התוצאה של מלחמת המידע המכוונת לדיכוי השכל, התוצאה של הרס המדע וההשכלה – היא ההתנוונות השכלית של החברה".

ידיעות קודמות בנושא:
צריכים לשנות את המנטליות
מחשבות על העולם החדש
המשבר האקולוגי כבר פרץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest