דף הבית / חינוך, ילדים / הפרדיגמה החדשה של היקום

הפרדיגמה החדשה של היקום

ההתפתחות הנוכחית של האנושות מביאה אותנו למסקנה מעניינת מאוד: אם בעבר היינו מקדישים לעבודה מינימום 10 שעות ביממה, הרי שהיום היחס הזה חייב להשתנות משורשו.

אנחנו לא צריכים לחפש עבודה. אנחנו צריכים לעבוד בדיוק במידה הדרושה לכך שכל אחד יספק לכולם רמת חיים ראויה ונורמלית. לא מדובר על מינימום, אלא דווקא על אותה הרמה שנתפסת כנחוצה, ויותר מזה אנחנו לא שואפים להשיג, מתוך שאנחנו מבינים שרק כך ניתן להגיע לאיזון עם הטבע הסובב. האיזון בין כוח הקבלה וכוח הנתינה נמדד לפי: כמה כל אחד מקבל מהחברה ונותן לה בחזרה, ובכך הוא מאזן את כולנו, את כל החברה האנושית, ביחס לטבע.

כתוצאה מכך, יתפנה לאדם המון זמן. החלל שנוצר חייב להתמלא דווקא בהשגת ההרמוניה הזאת. האדם צריך להתפתח מתוך הידברות, מתוך חיבור עם בני אדם אחרים. זה שעכשיו יתפנו לנו 7-8 שעות ביום – זה מוכתב מראש על ידי תוכנית הטבע. לא לחינם התפתחנו בטכנולוגיה שלנו, בתקשורת, בשירות ובסחר הבינלאומי עד למידה כזאת שאנחנו יכולים לספק לעצמנו את כל הדרוש על ידי עבודה של שעתיים ביום.

כך זה נקבע על ידי הטבע, ואנחנו צריכים להסתכל על כך כמו על המציאות האובייקטיבית. פינוי הזמן שלנו נועד בכוונה לכך שנביא את עצמנו לאיזון הדרוש. ואז תיפתח עבורנו דרגה שונה לגמרי של קיום בטבע, אותה הדרגה שבה נמצאת מחשבת הבריאה, ההנהגה העליונה. אנחנו נתחיל להרגיש את המכניקה שמנהלת את כל היקום, כולל גם אותנו.

אנחנו חייבים להסביר את זה לאנשים, ותוך פרק זמן מסוים להוביל אותם להסתכלות חדשה על החיים. זוהי הפרדיגמה הנוכחית. בני האדם צריכים להפנים אותה, להתרגל אליה ולשנות לגמרי את כל המחשבות שלהם, התוכניות שלהם, היחס שלהם לחיים ולעולם – לכל דבר. כלומר, האידיאל החשוב ביותר, הערך העליון ביותר צריך להיות: "אנחנו", השגת החיבור בינינו והאיזון עם הטבע.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לחזור לספסל הלימודים
הגיל לא מפריע ללימוד
חינוך משותף או נפרד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest