דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / התכנסו במהירות, שוחחו, התפזרו במהירות… ושוב…

התכנסו במהירות, שוחחו, התפזרו במהירות… ושוב…

laitman_2011-05-12_3515_w-70.jpg

ידיעה: בתאריך 28.06.2011, במושב העצרת הכללית ה-64 של האו"ם, הופיע פרופ' יורי יקובץ בדיון בשולחן העגול עם הדו"ח "אסטרטגיה ארוכת טווח של התפתחות גלובלית יציבה, על בסיס שיתוף הפעולה בין הציוויליזציות".

ראשי פרקים של הדו"ח: הצורך והמאפיינים של אסטרטגיה ארוכת טווח. האנושות נכנסה לתקופה של התפתחות לא יציבה תחת המכות של המשברים הגלובליים: אנרגיה-אקולוגיה, דמוגרפיה, טכנולוגיה, כלכלה, גיאופוליטיקה, סוציאלי-תרבותי. הציוויליזציה התעשייתית- העולמית דעכה, וכעת היא דורשת שינוי על ידי ציוויליזציה אינטגרלית עולמית.

בתנאים האלו, שתי אסטרטגיות אפשריות:

  • להשתדל לשפר את המערכת המיושנת, כך שמאריכים את ייסוריה והניגודים והסתירות הגלובליים מחריפים. זאת האסטרטגיה שבינתיים קיימת.
  • קובעים קווי מתאר של החברה העתידית, מפתחים ומיישמים אסטרטגיה של חידוש הקהילה של הציוויליזציה האינטגרלית, ובכך מקלים את ייסורי הלידה של המעבר לשלב החדש בהתפתחות הציוויליזציה.

צוות מדענים בינלאומי עומד בעמדה השנייה, בכך שמציג ביסוסים תיאורטיים ומציע צעדים פרקטיים של יישׂום הפריצה האסטרטגית לחברה החדשה.

תגובתי: מאיפה נלקחה האסטרטגיה וכיצד ניתן ליישמה, אם כל חבריה אינם מחונכים לחיים בחברה האינטגרלית החדשה? כפי שאנחנו מלמדים ומכינים את הילד לחיים בעולם שלנו במשך שנים רבות, כך גם אנחנו חייבים לחנך את המבוגרים לקיום בעולם החדש שמופיע במהירות לנגד עינינו. כל המשבר העכשווי מהווה תוצאה של חוסר התיאום שלנו ביחסים האינטגרליים החדשים, שאותם אנחנו צריכים ליישם בינינו.

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת מורכבת, דורשת פיתרון
תנאי הישרדות
חינוך העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest