דף הבית / כלכלה / כסף / על סף קריסה או על סף מדרגה חדשה?

על סף קריסה או על סף מדרגה חדשה?

photo_rav_gh70_218.jpg

חוות דעתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס: "אנחנו נמצאים על סף מיתון כלכלי שהתחיל מיוון, אך הוא מתפשט גם על המדינות האחרות. המשבר האירופי סביב היורו ממשיך להתפתח. אנחנו נמצאים על סף ההתמוטטות. מכיוון שההישרדות של האיחוד האירופי חיונית עבור כולם, אך תוכנית לצאת מהמשבר – אין. הסיבה למתרחש היא כי מלכתחילה היורו נוצר עם טעות עקרונית: ללא תמיכת האיחוד הפוליטי וללא תמיכת האוצר המשותף.

הערתי: דווקא כאן הטעות כולה. אך גם קודם ואפילו עכשיו, איש לא חשב ובינתיים גם לא חושב על כך. על האגואיזם להתפתח עד למיצויו הסופי ככוח המניע של החברה האנושית, של האנושות ושל החיים בכללם – עד להכרת הרע. ואז, מהכרת האגואיזם כרע ובמידת הרגשת הרע, נוכל לעבור לתיקונו, מכיוון שנרגיש שדווקא הפיכתו של האגואיזם לאלטרואיזם היא מטרת החיים העיקרית היחידה. כלומר, החוק: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין" צריך לחול על כולנו במידה מלאה!

אך את הכרת הרע ניתן לזרז ולרכך רק בעזרת חכמה, מכיוון שהידע רק מסייע לזהות תוצאה מרוחקת ולא לעשות שום דבר מיותר, מזיק, אלא לבחור בדרך הנכונה. לשם כך ניתנה חכמת הקבלה, על מנת לאפשר לנו לרכך ולזרז את השגת המטרה, לעבור מאגואיזם לאלטרואיזם. אז תוכלנה להתקיים בריתות עם עקרונות נכונים, הבנויות על מטרות פוליטיות כלכליות משותפות, כלומר להתבסס על שיתוף פעולה מלא של האנושות כולה.

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שהיורו יינצל, המשבר צריך להתגבר
העימותים באתונה הם תגובה טבעית!
הכלכלה היא העתק של היחסים בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest