דף הבית / משבר עולמי / הרשת שתפסה אחד מכל 12 אנשים

הרשת שתפסה אחד מכל 12 אנשים

שאלה: ברשת האינטרנט "פייסבוק" רשומים נכון להיום למעלה מ-500 מיליון חברים. פירוש הדבר הוא שאחד מכל 12 אנשים בעולם משתמש במערכת הזאת. האם לדעתך מערכת כזאת יכולה לקרב אותנו יותר לקשר הרוחני שעליו מדברת חכמת הקבלה? איך אתה רואה את תפקידו של הפייסבוק בהתפתחות האנושות?

תשובתי: אני חושב שכל אמצעֵי הקשר שפיתחה האנושות ובמיוחד האינטרנט, כל הרשת העולמית הזו, יהוו עבורנו תועלת גדולה. כל זה נובע מהרצון שלנו להיות יותר קשורים זה לזה, לא ברמה הפיזית החיצונית, אלא בקשר פנימי יותר.

נכון להיום עדיין לא למדנו להשתמש נכון בהזדמנויות שניתנו לנו. כמו תמיד, אנחנו כאגואיסטים נוטים לנצל לרעה כל דבר חדש, עד שמגיעים לצורה יותר מתקבלת על הדעת. אך אני מאוד שמח לשמוע על התפתחות קשרים כגון אלה בין בני האדם ותולה בכך תקוות גדולות. הרי אנחנו רואים שהטבע דוחף אותנו לקשר יותר הדוק בינינו. היום אנחנו מגלים שכולם קשורים זה לזה וכולם תלויים בכולם. אלה חוקי הטבע שמתגלים לנו היום. אם נפעל בהתאם לאותם החוקים, אין ספק שנרוויח.

זה שייך לכל חוק טבע: אם אנחנו יודעים ומקיימים אותו, אנחנו מרוויחים. לכן ישנה תועלת גדולה מהשימוש ברשתות החברתיות שמסייעות ליצור קשרים בין בני האדם. מובן שבהתחלה כולם שם מתנהגים כמו ילדים קטנים ורבים זה עם זה ללא הרף. אך לאחר מכן הם לומדים בהדרגה כיצד להתייחס זה לזה בצורה נכונה, ולכבד את דעתו של האחר. אני חושב שהאנושות תעבור מהר את גיל הילדות הזה ותגיע למצב שבו היא תשתמש בכל הרשתות החברתיות בצורה ונכונה ודרכן נרגיש שבעצם כולנו איש אחד, מערכת אחת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" בשפה האנגלית, 20.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest