דף הבית / משבר עולמי / הקשר הווירטואלי קרוב יותר לקשר הרוחני

הקשר הווירטואלי קרוב יותר לקשר הרוחני

שאלה: הזכרת בדבריך שרשתות חברתיות אינטרנטיות תואמות לחוקי ההתפתחות של הטבע. ואכן, רשת ה"פייסבוק" מצליחה בצורה יוצאת מן הכלל: חצי מיליארד משתמשים! היא הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. מדוע האדם כל כך אוהב דווקא את הקשר הווירטואלי? מה מיוחד בו כל כך?

תשובתי: הטבע שלנו הוא הרצון לקבל תענוג, למלא את עצמנו, לחוש משהו חדש, להבין, לשמוע. אנחנו רואים שיש היום בטלוויזיה אלפי ערוצים, ואם תיכנס לאינטרנט, שם בכלל יש את כל מה שתרצה, נפח אינסופי של מידע. וכל זה כתוצאה מהרצון שלנו ליהנות. אם הרצון יכול למצוא לעצמו מילוי, מה טוב. אך אם איננו יכולים למלא אותו, אנחנו מפתחים את רשתות האינטרנט כדי לקבל מילוי גדול יותר. כל מה שלא בדיוק עונה על הדרישות של האגו שלנו, של הרצון המפותח שלנו, מאבד בהדרגה את הפופולאריות שלו ויורד לטמיון.

גם האגואיזם עצמו רואה שמשתלם לו להיות קשור לאחרים. אמנם הדרך לכך עדיין ארוכה אך אנחנו רואים כיצד בהדרגה אנשים ועמים שהיו פעם אויבים, מתחילים היום להבין שאין ברירה, לא נוכל להיות אויבים לנצח. הרי לא נחכה עד שנשמיד זה את זה. ואז מסכימים שיהיה טוב יותר אם ניצור בינינו קשרים כלשהם ונדבר.

כך החיים מלמדים אותנו להתחבר. לכן ה"פייסבוק" הוא תופעה מאוד בריאה. משתמש בו כל אדם בעולם שרוצה שכולם יראו אותו, החל מנשיא המדינה וכלה במנקה רחובות. (למשל, לנשיא ארה"ב אובמה יש 17 מיליון "חברים" בפייסבוק). וכל אחד יכול להשיג את זה. וזה טוב, מפני שבמידה מסוימת זה עונה על הדרישה להשיג קשר פנימי. ואני חושב שדרך זה נלמד כיצד להגיע לקשרים פנימיים יותר, כתחליף לקשרים הפיזיים, החומריים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" בשפה האנגלית, 20.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest