דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אירופה היא אגוז קשה

אירופה היא אגוז קשה

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: מה הייחודיות של כנס הקבלה בברלין? מה אנחנו צריכים להשיג שם? מה צריכים לעשות כל אחד וכולם יחד, בין הקבוצות?

תשובתי: עכשיו, בין אם אתם רוצים בכך ובין אם לא, אתם נמצאים תחת הרושם של מה שאני אומר. זה גורם לכם להתכלל לרצון אחד כללי, במחשבה אחת. וזה מאחד אותנו. כל תכונותינו, רצונותינו, מחשבותינו, כל מה שכבר עברנו, הייאוש שחווינו, כמות האנשים הגדולה, הקבוצות – את כל זה תחבר לאחד, ובסיכומו של דבר זה עובד ומוסיף לנו דחיפה קדימה.

אך יש לנו "בעיה קטנה": נדמה לנו שיש לנו אגו קטן, שכדי להתגבר עליו צריך רק לסובב איזו ידית קטנה, ללחוץ על איזה כפתור, וזהו, זה יקרה. איננו מבינים שפועלת כאן מערכת עצומה. זה לא סתם איזה "שאלטר" שמישהו שם למעלה רוצה או לא רוצה לפתוח. אנחנו נמצאים במערכת של שני כוחות מנוגדים: המשפיע והמקבל. וכל עוד שניהם אינם מתחברים ביניהם לפי חוקי המערכת, זה לא ילך.

אנחנו רק מזרזים את הזמן בעזרת המאמצים שלנו, אך לעולם איננו יכולים לבצע קפיצה. זה בלתי אפשרי. הכול מתקדם בתנועה קבועה וקפדנית, צעד אחר צעד. על ידי הצעידה קדימה אנחנו מתקדמים בהדרגה.

אך המעבר יקרה! והוא יהיה פתאומי. הכנסים שלנו יזרזו מאוד את התנועה, ולכן הם מאוד חשובים. באותם הימים הספורים שנהיה יחד, ומסביבנו כמות גדולה של אנשים מכל העולם, בזמן הזה יתבצע עיבוד רציני ביותר של מדרגות ההתפתחות הפנימית שלנו. הרי אותם מיליון המצבים בכל מקרה צריכים לקרות לנו. אנחנו חייבים לעבור אותם. וכל מפגש כזה זורם באופן שונה ומוליד רגשות חדשים.

לכן אני חושב שכנס ברלין חייב להיות מיוחד. הרי שם נפגשים אנשים שספוגים ברצונות ובתכונות של הסביבה שבה הם נמצאים. וזוהי סביבה מאוד לא פשוטה. אירופה היא יבשת מאוד קשה, המקור של כל הבעיות, המלחמות והאגואיזם הענק, שבעצם כבר גוסס, כמו כל הציוויליזציה הקודמת. אך זהו אגוז קשה.

לכן זהו כנס מאוד לא פשוט, הכנס הקשה מכולם. הכנס הקל ביותר הוא באמריקה הלטינית. שם האנשים נלהבים, פתוחים, לבביים. מעולם לא פגשתי כאלה. לאחר מכן רוסיה. אך באירופה, ככל שזה מורכב ומסובך יותר, כך זה מעניין יותר, העבודה יעילה יותר והתוצאה מרשימה יותר. לכן אני סומך על התמיכה שלכם, גם פיזית וגם מרחוק, כדי שכולנו יחד "נעבוד" על אירופה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגרלה ללא מפסידים! כל אחד זוכה!
מנוף העלייה לעולם העליון
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

One comment

  1. אילנית לוי

    כל יחיד תלוי בכולם, זהו, עברנו מספיק בכדי להבין שהדאגה היחידה שצריכה להיות היא לחיבור והתכללות,להשגת תכונת ההשפעה. מטרת הבריאה היא להטיב לנבראיו,לכן כל יחיד מתעלה מעל האגו שלו בכדי להטיב לנבראיו, בכדי להגיע להשתוות הצורה.
    לכן כולנו יחד במאמצים משותפים שואפים לחיבור והתכללות…מעל האני. בהצלחה לכל גדולי הדור היקרים והאהובים,המשתתפים בכנס בצורה פיזית ,וירטואלית,מחשבתית. כולנובמחשבה אחת!
    תודה לכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest