דף הבית / המשבר ופתרונו / הקריירה המוצלחת של האישה מפרקת את נישואיה

הקריירה המוצלחת של האישה מפרקת את נישואיה

מחקר (בית הספר לעסקים של אוניברסיטת שיקגו): נשים פרצו לעסקים, התחילו לכבוש את העמדות של הגברים בהנהגה, המשכורות והמעמד שלהן גדלו. זה קרה בזכות הנגישות של ההשכלה, המצאת אמצעי המניעה, והיכן שנשים יכולות להוות תחרות לגברים. נשים כבר השיגו את הגברים בהישגים בהשכלה, אך מקבלות 25% פחות תמורת עבודתן.

זה מוסבר על ידי כך, שלא מעריכים מספיק את הנשים. בחברה קיימת דעה קדומה על כך שהבעלים צריכים להרוויח יותר מהנשים. ולכן גם הנשים מסרבות לעבוד בעבודות עם משכורת גבוהה ולא מממשות את עצמן כדי לא לגרום לסבל של בעליהן.

קודם, המעמד של האישה כעקרת בית ושל הגבר כמפרנס, היו קשורים ברמה הנמוכה של ההכנסה של הנשים העובדות. המחקרים מראים, כי בגדילתה של המשכורת של האישה, הסיכון לגירושין גדל. זוגות שאצלם האישה מרוויחה יותר, הם מאושרים פחות. נשים באופן מכוון מורידות את הפוטנציאל שלהן, כדי לא להרוויח יותר מהבעל. אישה שהכנסתה יכולה לעלות על הכנסת בעלה, לעיתים קרובות נשארת בבית או עובדת כמות פחותה של שעות על מנת לא ליצור בעיות בנישואיה.

נשים תמיד מעדיפות בן-זוג עם משכורת גבוהה יותר והגבר מעריך את הכנסתה של האישה כל עוד היא לא עולה על הכנסותיו עצמו. ברגע שהאישה מרוויחה יותר, ההכנסה שלה הופכת למכשול. אותו המצב הוא עם האמביציות ועם האינטלקט.

אפילו אם האישה עובדת יותר מבעלה, הגבר לא מתחיל לעסוק בעבודות הבית באופן פעיל יותר. האישה מנסה לפצות על המכה בגאוותו שהביאה המשכורת שלה ולוקחת על עצמה עוד יותר מחויבות בבית. לאחר מכן, לאישה נמאס לעבוד בבית ב"משמרת שנייה" והיא בעצמה עוזבת את בעלה.

המדענים בטוחים בכך, שהנסיגה מתפקידי המגדר המסורתיים זו הסיבה לגירושין בארה"ב. צמצום הפער ברמת המשכורות והקריירה בין הגברים לנשים בקוריאה וביפן, גם הביא להתמעטות בכמות הנישואין והילודה בקרב הנשים המשכילות.

הערתי: ברגע שאנחנו נייצב איזון עם הטבע, כלומר נעבוד רק במידת השמירה על אורח חיים רציונאלי, ייעלם מושג הרווח או המשכורת, הקריירה תהפוך למושג שמביא תועלת לחברה, כל אחד יוכל לתת ולקבל בלי לעורר קנאה, ייעלם היסוד לחוסר שוויון.

ידיעות קודמות בנושא:
ערכי המשפחה, תחת הסכין!
משפחה הרמונית בחברה אגואיסטית
על הרס המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest