דף הבית / כלכלה / האם הפתרון למשבר הוא חלוקה מחדש של העושר?

האם הפתרון למשבר הוא חלוקה מחדש של העושר?

דעה: "העולם מצא את עצמו לא מוכן למשבר הכלכלי, שכתוצאה ממנו איבדו רבים את מקום עבודתם. בנסיבות אלו פרץ משבר הפליטים. המשבר האמיתי הוא לא העימות בין המדינות, אלא העובדה שהקהילה הבינלאומית אינה יכולה לעמוד יחד נגד הטרור והשינויים האקלימיים.

כתוצאה מהקפיטליזם הגלובלי, אנשים כבר לא מנהלים את הכסף, הפער בין עשירים ועניים נהיה עצום. הפוליטיקאים לא צריכים לעסוק בהבטחת הצמיחה, אלא בחלוקה מחדש של העושר."

אני חושב שלא ניתן לפתור את המשבר רק על ידי חלוקה מחודשת של העושר. אומנם לפי פירמידת הצרכים, הדברים החשובים ביותר לאדם הם "אוכל, מין, משפחה", אולם אי אפשר לספק את האנשים רק במה שנותן שגשוג, רווחה ומספק את הצרכים. הטרור הוא אידיאולוגי ולכן אי אפשר להשמיד אותו על ידי כסף. חלוקה מחדש של העושר באופן כפייתי מתבטאת במהפכות ומלחמות אזרחים. בינתיים הפוליטיקאים עסוקים בחלוקה מחודשת של העושר, אבל בכיוון ההפוך, כפי שהתברר, אחוז אחד מהאוכלוסייה מחזיק למעשה בכל העושר של העולם. לכן לא נשאר שום פתרון פרט לחינוך מחדש של האדם עצמו, עד כמה שזה נראה פרדוקסאלי, צריך לשנות את האדם. אין דרך אחרת, רק בצורה כזאת אפשר לפתור את כל הבעיות של העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest