דף הבית / משבר עולמי / במה תלוי חוסר השוויון בחברה?  

במה תלוי חוסר השוויון בחברה?  

שאלה: האם צריך לקבל את חוסר השוויון בחברה כמציאות אובייקטיבית? למשל חלק מההודים מקבלים את העובדה שבחיים האלה הם נולדים באיזו קסטה, והם אף פעם לא יהיו במעמד חברתי גבוה יותר, או שצריך לשאוף לעושר ולחוכמה?

תשובתי: אם אדם יהיה חכם או עשיר יותר, זה לא יהפוך אותו שווה לאחרים, לכן עם גישה כזאת לחיים נתחיל להתדרדר למטה, ואכן העולם יתחיל עכשיו לנוע בצורה חדה כלפי מטה. למעשה עברנו באופן מלא את תקופת ההתפתחות הקפיטליסטית, לכן לא נוכל יותר להשתמש בצורה נכונה במשאבים כדי להמשיך את ההתפתחות האגואיסטית, וכל מה שבנינו יקרוס לנגד עינינו.

הערה: אבל בעולמנו המפותח חסרים משאבים כדי להאכיל את הרעבים.

תשובתי: למי חסרים משאבים? בעולם יש שפע של מוצרים, הכול תלוי בקשר הנכון בינינו. האם חסרות מכוניות בעולם? אתה יודע כמה מכוניות חדשות יוצאות מפס היצור של מפעלים ועומדות במחסנים מפני שאין למי למכור אותן, וכמה נפט יש בעולם? חלוקת המשאבים תלויה אך ורק בקשר בין בני האדם, וההשתוקקות לעושר לא תיתן כלום רק תפריד בינינו יותר. צריך ללמד את האנשים להתחבר ביניהם בצורה נכונה, אז הם יוכלו ליצור חברה אחידה יותר. הבעיה היא שהחברה לפי קודים של מערכת הייצור צריכה להיות קפיטליסטית ולפי הקשר בין בני אדם סוציאליסטית. חכמת הקבלה יודעת איך להביא את האנושות לשם, ורק במקרה שננהג כך נוכל להתפתח בצורה נכונה כך שכולם יהיו מאושרים.

מתוך שעור ברוסית עם ד"ר לייטמן, 13.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest