דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / בריחה לא מוצלחת מהמשבר

בריחה לא מוצלחת מהמשבר

שאלה: אנשים רבים מסכימים עם כך שהבורא הוא אחד, עם דטרמיניזם, עם כך שקיים תסריט שנקבע מראש, אך הם מנסים לקרוא את התסריט הזה בעזרת איזוטריקה, קריאה בכף היד וכדומה. הם אינם רוצים להשתמש בו אלא להסתגל אליו…

תשובתי: כל העניין הוא, שעל בסיס המחקרים האלו אין להם צורך לשאול על המקור של הכול. בעיקרון, אנחנו כבר מזמן עזבנו את המדע הגבוה שקשור לתפיסת המציאות, לפילוסופיה של תפיסת העולם. היום פרסי הנובל מוענקים על גילויים טכניים, פרקטים, מעשיים במיוחד. כך שגם המדע נמצא במשבר: כבר עשרות שנים הוא אינו מגלה את עקרונות היסוד שטמונים בטבע.

לאנשים יש צרכים אחרים, הם אינם נמשכים למשהו גבוה. פעם החוקר שאף להגיע למהות הדברים, לא לגלות כיצד, אלא מדוע. הוא לא הסתפק בנוסחה שמתארת את התגלית שהתגלתה רק עכשיו אלא חיפש את ההיגיון, את החוקיות: ממה זה נובע? לאן זורם? ולאחר מכן הוא היה מגיע לגורם הגבוה: בשביל מה זה עשוי בצורה כזאת? מדוע הטבע בנוי דווקא כך?

אנחנו תמיד צריכים לשאול את השאלה הזאת, אך היום אין לה הרבה ביקוש.

שאלה: לכן לא שומעים אותנו. כיצד משנים את זה?

תשובתי: לא ניתן לשנות את זה. אם האנשים שואפים רק להוסיף יותר נוחיות בחייהם, לא מעניין אותם שום דבר מלבד זה. בעיקרון, מי מתעניין עכשיו במדע? היום מדען מוצלח הוא זה שיספק לנו עליונות בכוח ובנשק. איננו נמשכים להבנת המהות הפנימית של הדברים. זאת התוצאה מהמשבר הכללי, ולכן בינתיים אין למי לפנות.

אולם בימינו, בגלל אותו המשבר, נעשה לאנשים רע. שום מדע כבר לא יעזור להם. אל מול הקריסה האדם יצטרך לברר מי מפיל אותו מהרגליים ומדוע. אין כאן מוצא אחר, אנחנו נהיה חייבים לברר את זה כי אין יותר לאן לברוח. קודם היינו יכולים למצוא פרצות: "בואו נעשה את החיים שלנו בטוחים יותר, נבנה בית יציב יותר עם חימום וקירור, בואו נעשה כך שאספקות המזון לא יהיו תלויות בתנאי מזג האוויר, בואו נוציא מהאדמה את האוצרות שלה…". אנחנו ברחנו מהצרות בעזרת הטכנולוגיה.

בזמנם, אריסטו ואפלטון הזהירו על כך. הם לא רצו לפתוח את הידע המדעי להמונים, מפני שהם ידעו שבמקרה כזה האנשים יתחילו להשתמש במדע לטובת תועלתם האישית. בשביל מה לפתוח להם את הדרך שתביא אותם למבוי סתום לאחר כמה אלפי שנים? שירגישו את עצמם מייד בצרה וישאפו למטרת הבריאה.

הפילוסופים של יוון העתיקה ידעו על הקבלה, ולא במקרה הם התנגדו לפרסום הידיעות המדעיות. הרי האנושות משתמשת בהן רק כדי להמתיק את הצרות שנשלחות בצורה מכוונת על ידי הבורא כדי להוביל אותנו אל מטרת הבריאה. אנחנו כל כך מתרברבים בהישגים שלנו, על אף שלמעשה אנחנו נמצאים בריצה בלתי פוסקת שבכל זאת הביאה אותנו למשבר. וניתן היה להתגבר עליו עוד לפני אלפיים שנה.

רק היום, בסיום המרוץ שלהם, האנשים סוף סוף שואלים את עצמם שאלות כגון: "מהיכן הצרות האלה? מה הן מהוות? מתי הן תסתיימנה? מה אנחנו צריכים לעשות?" האדם אינו מסוגל פשוט לסבול את הייסורים. הוא יצטרך לצאת לחיפושים. היום המבוי הסתום כבר גלוי לעין ולכן, מתוך חוסר המוצא, האנושות חייבת לברר את סיבת הצרות.

אך בעלי ההון והשליטה אינם רוצים לספר לנו את כל האמת על מה שקורה. הרי במקרה כזה הם יצטרכו להתחלק ולבנות את החברה האנושית מחדש לפי עקרון הערבות. הנושא הזה הוא בינתיים טאבו, לא מדברים עליו ולכן אין פתרון למשבר.

במוקדם או במאוחר הייסורים ימיסו את הקרח ונצטרך לפתור את הבעיות האלו. כך, מתוך בירור הסיבות לצרות ודרכי ההצלה, האנושות תבוא לגילוי הבורא. אנחנו עושים את זה בצורה מלאכותית, מתאספים בקבוצה ובונים את התנאים המחויבים לפי שיטת הקבלה. גם עלינו לוחצות הצרות, אך אנחנו מוסיפים אליהן את המאמצים מצידנו שהם יקדמו אותנו בדרך אל המטרה. בצורה כזאת אנחנו משתמשים בכוח החיובי שמזרז אותנו, כשאת כל האחרים מזרזים באמצעות דקירות ודחיפות מאחור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האופטימיזציה של ההתפתחות
תעזור לפרי להבשיל
ידע, לא פקודות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest