דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האריה האכזר והאוצר שלו

האריה האכזר והאוצר שלו

שאלה: אם התיקון צריך להיות פנימי, מדוע אנחנו מבצעים פעולות חיצוניות ומקווים להשיג בעזרתן שינויים פנימיים?

תשובתי: דווקא בזה כל ההבדל: אנחנו רוצים להשיג בזכות הפעולות החיצוניות (ודווקא אלה שהמקובלים ממליצים לנו עליהן) כזאת נקודה מכרעת שבה נתחיל לדרוש את אור התיקון. משום שנבין ששום דבר בחיים לא יעזור לנו אם הבורא לא יעזור. צריך להגיע לזה כמה שיותר מהר.

והדבר היעיל ביותר כדי להיווכח באפיסת הכוחות ובחוסר הרצון העצמי, זה להשתדל להתכלל בקבוצה. אז אתה תגלה מהר מאוד שאתה לא שווה כלום, שאתה לא מסוגל להתגבר על עצמך, שאתה דוחה את החברים ועוד מתגאה בכך ומסתיר מעצמך את האמת. תסתכל על עצמך מהצד ותראה כיצד אתה נמנע בכל דרך אפשרית מהקשר הפנימי עם הקבוצה.

ואם יחד עם זה אתה קשור לחברים, אז תבין שכך אי אפשר להמשיך! אתה חייב להיות יחד איתם לפחות כדי לגלות את העולם הרוחני עם הכוונות האגואיסטיות. אבל אתה יכול להתקרב אליהם, אז מה לעשות? אז אתה מתחיל לצעוק ולבקש שהחברה והאור ישפיעו עליך כמה שיותר! אתה מנסה את זה בצורה אגואיסטית, ב-100% למען עצמך, ב"לא לשמה".

האור ממשיך וממשיך לעבוד עליך, פעם יותר ופעם פחות, ובכך משנה את המצבים שלך, ואתה מתחיל יותר ויותר להעריך את ההתקרבות לקבוצה, החיבור, ההתפתחות. אתה מתחיל לשים לב להתאמה בין המצבים של ההתפעלות והקשר עם החברים.

אתה רואה איך עבר הכנס ומתמלא ברגשות. הרי כבר נמצאת בך המוכנות, זה הפך עבורך לקרוב, אתה השקעת בכך המון ואתה מתחיל להבין מה מושך את כל האנשים האלה. אתה מרגיש את הלבבות שלהם. אפילו אם בכל אחד קיים רצון קטן, כולנו יחד משיגים עוצמה אדירה שגורמת להתפעלות והתרשמות.

על ידי הפעולות האלה אנחנו מגיעים לשתי מסקנות. המסקנה הראשונה: אני רוצה מאוד לגלות את העולם הרוחני, תן לי אותו! אני רוצה אותו בצורה אגואיסטית, ומי לא היה רוצה להחליף את הגיהינום הזה בגן עדן? והמסקנה השנייה: אני מבין שאינני מסוגל לעשות את זה ללא החיבור עם החברים, שבתוך החיבור הזה צריך לגלות את מה שאתה כל כך מייחל לו.

שָם, במקום השנוא ביותר עליי, המקום הבלתי נגיש לי לחלוטין, נמצא האוצר הנכסף. ומה אפשר לעשות? – אני צריך להיכנס למערה שבפתחה שוכב האריה, ובפנים ניצבת התיבה עם האוצרות אך אינני יכול לעבור ליד האריה הזה!

אבל האוצר הזה הוא הכול בשבילי! כיצד אוכל לגבור על האריה כדי לעבור לידו? ברגע שאני מתקרב הוא מייד מתנפל עליי ומוכן לבלוע אותי. הוא פשוט לא יכול לקרוע את השרשרת, אחרת הוא כבר מזמן היה טורף אותי.

אך כאשר אני מתקרב אליו, הוא פתאום נעמד, ובשקט הולך לצידי ומלווה אותי אל התיבה עם האוצר…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תעזרו לי לנצח את הלב השחור
תקבל יותר ממה שביקשת!
נגד הזרם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest