דף הבית / המשבר ופתרונו / בני האדם נשארים ללא אנטיביוטיקה

בני האדם נשארים ללא אנטיביוטיקה

ידיעה: בגלל שימוש לא נכון וקל דעת באנטיביוטיקה, הופיעו זָנִים של מיקרו אורגניזמים שהפכו להיות עמידים לתרופות. תרופות שהצילו את חייהם של מיליוני בני אדם עלולות לאבד את יעילותן כבר בחיי הדור הנוכחי של האנושות.

זה יהפוך את בעיות הבריאות, שהיו בטוחות ולא מסוכנות, נכון להיום, למחלות קטלניות, והמון ניתוחים כירורגיים יהפכו לבלתי אפשריים. האנושות נתקלה באיום ממשי לעתידה. מצפה לנו פרספקטיבה עגומה: תוחלת חיים נמוכה עם תמותה גבוהה ממחלות.

מדובר על כך, שאנחנו כבר לא מסוגלים לרפא שורה של מחלות, מפני שהרפואה המודרנית היא חסרת אונים ללא אנטיביוטיקה. באזורים מסוימים בעולם אנחנו כבר מיצינו את מלאי האנטיביוטיקה, שם כבר לא קיימת אנטיביוטיקה שפועלת באופן בטוח, ואנחנו לא יכולים להציע שום דבר בתמורה.

ארגון הבריאות העולמי מודיע על חזרה לעידן שקדם להופעת האנטיביוטיקה. זוהי פרספקטיבה נורא מפחידה, מפני שרוב המחלות שאינן נלקחות היום בחשבון עלולות להיות קטלניות.

כמדי שנה, בעיית עמידות החיידקים לאנטיביוטיקה הופכת ליותר חריפה. מאז המצאתה, האנטיביוטיקה הצילה מאות מיליוני חיים. אמנם היום, אנחנו מצאנו את עצמנו בפני איום של עמידות תרופתית מוחלטת של החיידקים. למרבה הצער, תהליך ההתפשטות של זָנֵי עָל כבר אינו ניתן לעצירה.

תגובתי: ישנו רק פתרון אחד ויחיד שיעצור את כל הנפילה שלנו – והוא, נטייה ושאיפה להידמות והשתוות לטבע, בכך שנהפוך להיות מקושרים הדדית, אינטגרליים, כמו הטבע עצמו. מפני שדווקא השוני שלנו מהאינטגרליות ההולכת וגדלה של הטבע, גורם לכל המשבר הרב צדדי שלנו. ואם אנחנו, במקום להידמות לטבע, נתחיל לחפש פתרונות אחרים, אז בזה אנחנו נזמין על עצמנו בעיות עוד יותר גדולות.

ידיעות קודמות בנושא:
האנטיביוטיקה כבר לא עובדת
העידן של האנטיביוטיקה עומד להסתיים
מנהלת ארגון הבריאות העולמי מחקה את הרפואה המודרנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest