דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האנטיביוטיקה כבר לא עובדת

האנטיביוטיקה כבר לא עובדת

ידיעה: יוצר הפניצילין, א. פלמינג, עוד בשנת 1940 הזהיר על כך שהשפעת הגילוי שלו לא תימשך לנצח ושהחיידקים יסתגלו לתרופות. ככל שקל יותר היה להשיג את התרופות, כך יותר מהר החיידקים פיתחו אמצעים להתגונן מפניהם.

האנטיביוטיקה מאבדת את תכונותיה כל כך מהר, שלא כדאי לחברות לפתח אותה. ייצורה של תרופה אחת עולה קרוב למיליארד דולר, וההוצאות האלה אינן מספיקות להתכסות במשך אותן מספר שנים עד שהחיידקים יסתגלו אליה.

ללא אנטיביוטיקה לא תהיה לבני האדם אפשרות לרפא את הסרטן או לעשות השתלת איברים, מפני שהטיפולים האלה הם בלתי אפשריים ללא דיכוי של מערכת החיסון. כל ריפוי אשר דורש החדרת תרופות או תכשירים לתוך האדם, כגון דיאליזה בכליות, יהיה בלתי אפשרי.

נצטרך לשכוח מהשתלות. זה קשור גם לניתוחים קוסמטיים והחדרת מסתמי הלב. הלידה תהיה מאוד מסוכנת כפי שהייתה לפני מאה שנה, כאשר מתוך אלף יולדות מתו חמש.

התייחסותי: הבעיה היא במוצרי המזון, שכוללים פיתוח סוגי מזון חדשים ועיבוד המזון הצמחי, גידול החיות באמצעות האנטיביוטיקה. עם המזון אנחנו מקבלים כמות עצומה של חומרים מזיקים ורעלים. ההתנגדויות לכך בדרך כלל מסתכמות בטענה שעדיף זה מאשר להישאר רעבים. אבל אם היינו משנים את עצמנו לקראת יחס הדדי טוב ואדיב, אז היינו מחלקים את התוצרת בצורה נכונה ולא היינו צריכים לייצר את מזון צמחי ובשרי בעזרת חומרי הדברה, אנטיביוטיקה וכולי.

ידיעות קודמות בנושא:
תעשיית התרופות במשבר
תזונה: המנה הטבעית
האפוקליפסה תוקפת את האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest