דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לעשות את מה שלא הצליח בעל הסולם

לעשות את מה שלא הצליח בעל הסולם

שאלה: בעל הסולם כתב בעיתון "האומה" על האיום של השואה כמעט לפני שמונים שנה. האם המצב שלנו היום טוב יותר מאשר אז, או שזה רק נדמה לנו, מפני שבכל מקום השנאה והאנטישמיות רק הולכים וגדלים?

תשובתי: המצב של היום הוא הרבה יותר גרוע ממה שהיה לפני מלחמת העולם השנייה. כי המצב המאיים שנוצר היום הוא בכל מקום ולא רק במדינה אחת וכמה בעלות ברית שלה.

אז זה היה אזור קטן ביחס לכל העולם, ויהודים היו יכולים לסמוך על העזרה של אנשים ומדינות אחרות. היום אין על מי ועל מה לסמוך. אפילו האו"ם, שהוא הנציג של כל המדינות, גם הוא נגד ישראל. לכן אין לנו לאן לברוח.

וחוץ מזה, המצב של היום הרבה יותר גרוע מהקודם, מפני שהוא מושתת וגדל על בסיס השבירה הכללית, המשבר הגלובלי, בכל וכל. האנושות הולכת לאבד כל כיוון רציונלי ולאבד הכול. וכאשר היא תמצא את עצמה בכזה מצב רע, היא תאשים את היהודים בכל הבעיות והכישלונות שלה. אנחנו נשמע את ההאשמות הללו מכולם, מפני שהמשבר הוא גלובלי.

זה כזה מצב נורא, שבהשוואה אליו היטלר פשוט ייראה כילד קטן שעושה מהומות בחצר. השואה הנוכחית יכולה לפרוץ סביב כל כדור הארץ.

שאלה: אנחנו רואים, שמדינות אירופאיות רבות שתמכו בנו קודם לכן, מתאחדות עכשיו עם האויבים שלנו. ולכן אנחנו צריכים להתגייס בכל הכוחות, ויכול להיות שאנחנו עושים את זה, אבל אני לא רואה הבנה אמיתית של הציבור. את כולם מדאיג יותר הכסף, הרכוש, ולא כל כך רוצים לשמוע אותנו. איך לעורר את האנשים ולהסביר שהמצב של היום דומה לאותו המצב שהיה לפני השואה?

תשובתי: תשתדל להביא את זה לאנשים. בעל הסולם לא הצליח, אבל אנחנו חייבים להצליח לעשות את זה. הוא עשה כל מה שרק אפשר, הוציא עיתון, בעוד שכולם פחדו להוציא מילה. השונאים שברו הרבה פעמים את החלונות שלו עם אבנים.

אנחנו נמצאים לפני פעולות הפצה רחבות ועוצמתיות בהיקפן, אבל אנחנו צריכים להכין את עצמנו אליהן, לחפש ולמצוא נקודות מגע עם אנשים, נקודות השפעה גם בישראל וגם בעולם כולו. בכל יום אנחנו מצליחים להפוך את ההסברים שלנו לנגישים יותר. אולי גם לנו כדאי להוציא עיתון ולהפיץ אותו גם ברחוב וגם דרך האינטרנט.

צריך להשתדל לעשות כל מה שאפשר. אני מסתכל על העתיד בצורה אופטימית, אני רואה את הקצב הגדול שאיתו התחלנו עכשיו את ההפצה. העיקר לא להוריד את הקצב, לערוך סדנאות במעגלים, "שולחנות עגולים", ולא להוריד את הלחץ. ואז אנחנו בטוח נצליח ונוכל לקדם את העָם למטרת הבריאה מהר יותר מהצרות שישיגו אותנו ושמגיעות מאחורינו.

ואם אנחנו נתקדם עוד יותר מהר, אז הצרות האלה תהפוכנה להיות לעזר ותשמשנה לנו כתמיכה. בהתחלה אנחנו רק בורחים מהן, ואחר כך אנחנו הופכים אותן להופכיות גמורה. אנחנו משתוקקים למצב של "להשפיע על מנת להשפיע", ואחר כך למצב של "לקבל על מנת להשפיע", ואז משתמשים בצרות ובבעיות לטובתנו.

מתוך שיעור על עיתון "האומה" של בעל הסולם, 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אסור להחמיץ את השעה…
לומר "לא" לשואה חדשה
לנטרל את האיום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest