דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אנשים ישָנים שהלכו לאיבוד בעולם החדש

אנשים ישָנים שהלכו לאיבוד בעולם החדש

כל הבעיה היא בגישה. אם אני מנסה לתקן את המשבר הזה העל ידי האמצעים הישנים שלי: מחפש פיתרונות כלשהם ומנסה לשפץ את המערכות הכלכליות שבניתי, זה נקרא שאני נכנע לאויב העיקרי שלנו, עמלק.

אבל אני צריך לראות שהגילוי הזה מגיע אליי מהטבע. ואין לי דרך להתמודד איתו בדרכים הישנות. הרי זהו שינוי שקורה בתוך הטבע האנושי. והשינוי הזה הוא לא בכל אחד מאיתנו, אלא ביחסים בינינו, בקשר בין בני האדם. אני לא רוצה את זה, אבל זה מה שקורה!

צריך כבר להתחיל לראות את זה ולהבין שכל אחד מאיתנו הוא אגואיסט ויישאר אגואיסט. ויחד עם זה, הקשר בינינו התחזק והשתנה. אני כבר לא אצליח להתקשר לאחרים בצורה אגואיסטית ישירה.

בינתיים, אנחנו כמו גולות שמשובצות בתוך רשת הקשר בינינו. כל אחד מאיתנו אגואיסט, אך הקשרים בינינו כבר לא אגואיסטיים, הם לא כמו הקשרים שבנינו מקודם במערכת הכלכלית הישנה, שהייתה העתקה של האגואיזם שלנו, הדגמה מדויקת של הקשרים האגואיסטיים.

אבל היום מתגלה קשר אחר, ולכן אנחנו לא מסוגלים לנהל את אותה הרשת שבנינו. וזה נקרא גילוי הבורא! ואנחנו לא מתייחסים אליו בצורה נכונה, אנחנו לא מבינים שאנחנו חייבים להשתלב עם הטבע החדש.

אנחנו אגואיסטים, אך הקשרים בינינו כבר לא אגואיסטיים. הם משתנים. אנחנו צריכים להיות רגישים לשינויים הללו וכל הזמן להתאים את עצמנו כלפיהם, להסכים עם הקשר החדש הזה. זה נקרא שאנחנו "מוחים את זכר עמלק", שהוא האויב האכזרי ביותר שלנו.

כך אנחנו מוחקים את האדישות שלנו, הזלזול שלנו, חוסר תשומת הלב. אנחנו מתגברים על היחס המזלזל שלנו כלפי השינויים ומתחילים לחקור מה באמת קורה כאן! וכאן נזדקק לחכמת הקבלה, מפני שאחרת, גם אם ניעזר בכל המדענים שבעולם, בכל הכוחות וכל האמצעים – לא נוכל להסיק אף לא מסקנה נכונה אחת.

מפני שאנחנו נישאר כמו גולות בלתי חדירות, כל אחד בתוך האגו הקודם שלו. אנחנו צריכים לקבל עכשיו ספר הוראות ("תורה", מלשון "הוראה") שילמד אותנו כיצד לפעול בצורה נכונה כדי לבצע כאן למטה פעולות שיזמינו שינויים למעלה.

הבורא בעצמו מגלה לנו מלמעלה את הרשת החדשה, הקשר החדש בין כולנו. ועבורנו זה מתגלה כמשבר, מפני שאנחנו בנינו רשת אחת, ואילו הוא מנחית עליה רשת שנייה.

אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם הרשת החדשה הזאת. נשאר לנו רק לשנות את עצמנו בהתאם לרשת החדשה הזאת שמתגלה לנו, להתאים את הגולות האלה לקשר החדש בינינו. כלומר אני צריך לפנות בתפילה, בבקשה להשתנות, לקבל את התכונות שיאפשרו לי להתחבר בצורה נכונה עם הרשת החדשה הזאת.

הרשת החדשה הזאת תתגלה בכל יום יותר ויותר, הענן הזה יֵרד עלינו יותר ויותר. והעבודה שלנו היא להשתדל להבחין ברשת הזאת ולרצות להתאים את עצמנו אליה בפעולות המעשיות שלנו. בכך אנחנו מזמינים את ההשפעה מלמעלה, שתממש את זה בנו.

לא מערכת הקשר החדשה הזאת היא שתשתנה, אלא אנחנו בעצמנו נשתנה בהתאם למערכת הזאת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החלק הראשון נגמר. מה הלאה?
האדישות הורגת מבלי שנרגיש, כמו נחש ערמומי
הענן המוזר שירד על העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest