דף הבית / משבר עולמי / חייבים לשנות את המבנה של אירופה!

חייבים לשנות את המבנה של אירופה!

דעתו של יאצק רוסטובסקי, שר האוצר של פולין: "האיחוד האירופי תלוי במוכנות של האליטה הגרמנית להקריב למען התגברותן של מדינות אחרות על המשבר האחרון. על מנת לשמור על מטבע האירו, הכלכלות של האיחוד האירופי צריכות "לשלם מחיר גבוה". אחרת גוש האירו יתפרק.

אפשר להתגבר על התופעות המשבריות בכלכלות של מדינות אירופה רק על ידי אינטגרציה מאקרו-כלכלית חזקה. לא כולם באירופה מוכנים לזה. ישנן רק שתי דרכים: אינטגרציה מאקרו-כלכלית עמוקה יותר של גוש האירו, או התפרקותו. אין דרך שלישית. הבעיות של גוש האירו נושאות אופי פוליטי!

אם גרמניה ומדינות אחרות שאינן נגועות במשבר אינן מוכנות לוותר על חלק מהריבונות שלהן, אז לאיחוד האירופי אין עתיד. עם סירובה של גרמניה לשלם על יוון, ייתכן "פירוק מפוקח" של האירו, שממנו אפשר להימנע רק על ידי בחינה מחודשת של חשיבות האינטרסים הלאומיים והכלליים באיחוד האירופי. הוויתור על האירו לא יכול לעבור ללא פגע. לא רק מדינות אירופה ייתקלו בבעיות, אלא גם שכנותיהן, ובכללן גם רוסיה".

התייחסותי: יותר ויותר פוליטיקאים מבינים שהתנאים מאלצים אותנו להתאחד. השאלה היחידה היא: האם האנטגוניזם הלאומי והאגואיזם הפרטי והמדיני יאפשרו לנו להתחיל לחשוב ולהסכים על איחוד חזק יותר? האם האינטרסים האגואיסטיים לא יחפו על האסון הגלובלי, שאותו אנחנו מכינים לעצמנו, אם לא נשנה את עצמנו לכיוון הערבות ההדדית?

ידיעות קודמות בנושא:
תלויים זה בזה, ושום דבר לא יעזור
האם אירופה רוצה למות?
הצלתו של האיחוד האירופי תלויה באיחוד העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest