דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האדישות הורגת מבלי שנרגיש, כמו נחש ערמומי

האדישות הורגת מבלי שנרגיש, כמו נחש ערמומי

כוח האינרציה מפריע לנו דרך קבע לבצע שינויים לא תחת השפעת הייסורים, אלא מתוך יוזמתנו, מתוך התעוררות מהתקרבותו של הבורא, שיורד עלינו כמו ענן. הכוח הזה נקרא "עמלק". הוא עובד בעיקר כנגד חשיבות המטרה והוא הסיבה לכל הכישלונות.

הוא כביכול לא עושה שום דבר מיוחד! הוא פשוט מחליש את האדם, נוטל ממנו את הרצון, מרגיע אותו: "לא נורא, תמשיך כך והכול יסתדר איכשהו". הוא מאוד ערמומי, ולכן הוא הכוח החזק ביותר. הוא מכניס בנו אדישות. ולכן הכוח הזה, "עמלק", נחשב לאויב העיקרי שלנו בדרך הזאת.

כי כל שאר האויבים שרוצים להפריע לנו – הם "צועקים", הם מראים את עצמם, מגלים את התכונות שלהם, ואנחנו מזהים שהם מפריעים. אבל עמלק אינו כזה. הוא חי בשקט, בצד, כמו נחש ערמומי. ישנם כאלה אנשים, שיודעים להיות בלתי נראים, אך הם אף פעם לא ישכחו את עצמם ותמיד יצליחו, מאחורי הקלעים, לסובב את הכול לתועלתם. והם אלה שגורמים לנזק הגדול ביותר.

נאמר שצריכים למחוק את זכר עמלק. זאת העבודה על חשיבות גילוי הבורא, גם במעשים שאנחנו מבצעים למען זה, וגם בציפייה שלנו שזה ייעשה מלמעלה.

אנחנו נמצאים בעולם המעשה. ולכן, כל עוד לא יכולנו להגיע בפועל לפעולות כלשהן, לא יצא לנו שום דבר. אולי נדמה לנו שהפעולות אינן קובעות שום דבר, כי העיקר הוא הכוונה. אבל הכוונה האמיתית היא למעלה, באור, ואילו אנחנו נמצאים ברצון. לכן, כל עוד לא התגלתה לנו למטה האפשרות לבצע פעולות של חיבור, של קירוב הדדי, חכמת הקבלה לא התגלתה ולא יצאה מהמסתור. הרי לא ניתן היה לעשות שום דבר, אם לא הייתה אפשרות לבצע באופן פרקטי תיקון כלשהו.

הכוונות שלנו הן תמיד אגואיסטיות, אך המעשים יכולים להביא לשינויים. הרי נאמר שאחרי המעשים נמשכים הלבבות. לכן, כשמתחילים להתרחש בעולם כאלה שינויים גדולים, מתוך זה שהבורא מתקרב אלינו, אנחנו כבר יכולים לבצע פעולות בהתאם לזה וללכת לקראתו. ואפילו אם הפעולות האלה הן ללא כוונות נכונות, הן בכל זאת ישנו אותנו ויזדככו את הרצונות שלנו, כלומר יביאו תועלת.

לכן מתגלה חכמת הקבלה, ואנחנו יכולים לעבוד ולהזמין בתוכנו שינויים, בכך שאנחנו מנסים להתחבר בינינו ומפיצים את המסר הזה בכל העולם. אנחנו מסבירים לאיזה עתיד האנושות צריכה להגיע, מה עומד לפני כולנו, וכיצד עלינו לפעול כדי שגילוי הבורא יהיה טוב, כדי שלא נתחמק ממנו בכל מיני תחבולות למיניהן, אלא נרצה לחיות בהתאם לגישה החדשה שלו.

בעולם שורה הנהגה חדשה, כוח חדש, מתגלה רשת כוחות חדשה שמנהלת היום את העולם. ואנחנו צריכים להבין ולהרגיש אותה, להגיע לתיאום איתה. אם אנחנו מנסים לעשות את כל זה, אנחנו גורמים ל"מחיית עמלק". הרי עמלק עובד בעיקר על הקטנת החשיבות של גילוי הבורא, גילוי תכונת ההשפעה ההדדית, שהיא כל מהותה של ההנהגה החדשה, השליטה החדשה שנוחתת עכשיו על כדור הארץ שלנו ומכסה אותנו בענן.

הסיבה למשבר היא הבורא שמתקרב, תכונת ההשפעה שלו מגיעה אלינו ומתחילה להיות מורגשת בינינו יותר ויותר. על ידי ההסברים שלנו אנחנו "מוחים את זכר עמלק" בצורה מעשית, בעולם הזה, למטה. ואז הבורא, הכוח העליון, יסיים את הפעולה הזאת למעלה, על ידי האור המחזיר למוטב.

אם אנחנו משתדלים לבצע את הפעולות האלה, אפילו בטבע האגואיסטי הישן שלנו, אבל יחד עם כל העולם, בכל מקום אפשרי, אם אנחנו מסבירים ומקרבים את בני האדם לבורא המתקרב – בזה אנחנו מושכים את אור התיקון ומתחילים להשתנות.

כלומר תחילה אנחנו מוחים את זכר עמלק למטה, ובהתאם לזה, הבורא מוחה אחר כך את הזכר שלו למעלה. כך אנחנו הופכים להיות בעלי הברית שלו, שנאבקים יחד איתו באויב המשותף שעומד בינינו ומפריד אותנו זה מזה: גם בינינו ובין הבורא, וגם בינינו לבין עצמנו. ובמידה שנצליח, הענן הערפילי יהפוך לשדה חיבור עוצמתי, שבו נגלה את הכלי/הרצון החדש שלנו ואת תכונת ההשפעה שמתגלה בו, שנקראת גילוי הבורא לנבראים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הענן המוזר שירד על העולם
לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב
המחלה ברורה, כל העניין הוא התרופה

One comment

  1. דושניצקי אורלי

    המילים שנבחרו להאמר בקטע זה ,יוצרות תחושה פנימית של תנועתיות,כמו גלים קטנים שתופשים תאוצה והופכים לגל עוצמתי ששוטף את התודעה הפנימית,זה מרגיש "חי ונושם",נותר רק לומר ת ו ד ה! להיות חלק ולטבול בים של ההשפעה,לחיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest