דף הבית / נשים / אישה וקבלה

אישה וקבלה

thumbs_podumai_100_wp.jpgשאלה: ממה שהבנתי עד כה בקבלה יוצא, שהעבודה של אישה הרבה יותר קשה מזו של הגבר, גם בגלל שהיא אינה מוגדרת ולא מספיק מוחשית. כאשר נשים תמצאנה דרך להראות את חסרונן (צורך), האם אז העבודה שלהן תהיה שווה לעבודת הגברים? או שאנחנו עדיין נישאר חסרות תהילה וחשיבות, כמו בימי בבל?

תשובה: בשאלתך ניכר חוסר ההבנה, שמחשבת הבריאה היא מושלמת ויוצאת לפועל בסדר מוחלט ואופטימאלי, בכלל כולו ובכל פרט ופרט.

נשים אינן צריכות לקבל על עצמן את "עבודת הגברים" אלא להבין את המקום בו הן יכולות לממש את עצמן. עבודת הנשים היא בלימוד הקבלה, הוראת קבלה לילדים, פיתוח ועיבוד תכנים להפצת הקבלה בעולם בכל סוגי המדיה (מאמרים, ספרים, סרטים, סרטונים, אנימציות וכולי) ולכל סוגי הקהלים (עם דגש מיוחד על קבלה לנשים), הפצת החומרים בפועל בכל הדרכים האפשריות. ובנוסף, תמיכה בגברים (מוגדרת ומוחשית). נשים צריכות להתאחד וללמוד יחד כיצד לעשות זאת.

קבלה היא המקום היחיד בו אישה יכולה למצוא את עצמה שווה לחלוטין, ללא קיפוח כלשהו בהשוואה לגבר. אם אין היא מרגישה כך, זה אומר שאיננה מבינה מהו תפקידה. הרי בשום מקום מלבד דרך התיקון המובילה לשלמות ובשלמות עצמה, איננו מוצאים שוויון, חירות או אפשרות למימוש עצמי מוחלט.

כפי שאיננו מבינים את דרך התיקון עצמה, כך גם איננו מבינים את מקומנו בה. אצל גברים ודאי, הכול הרבה יותר מובנה ומוגדר, כי התיקון הבסיסי – עליהם. אך הרצון והתמיכה של הנשים בהשגת מטרת הבריאה הם הקובעים. כיצד לבצע את חלקן בעבודה – עליהן לברר ולעזור בכך זו לזו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/UWcfq

2 comments

  1. איך מתמודדים עם האבסורד הזה שמתייחסים אלינו כאל מערכת אחת שלמה דאדם הראשון בזמן שאנו מרגישים כאינדיבדואלים? ומה על היחיד שנכלל בייסורים ובזעזועים שמורגשים בכלל במערכת? כיצד הוא יכול לעבור את הדרך בצורה נעימה ובטוחה? ומי אשם שהמערכת כל כך מנוגדת לחוקי ההשפעה?

  2. רמח"ל/ ספר דרך חכמה

    תלמיד – רבי, הנה כאיל תערוג על אפיקי מים כן תערוג נפשי אל הידיעות ואל המושכלות, ולבבי בוער באש החמדה והתשוקה, לדעת להבין ולהתחכם, על כן יצאתי לקראתך לשחר פניך שתחנני ותורני הדרך אשר אלך בה, ותלמדני ותודיעני מה החכמות אשר ראוי לי לבקש, ואיזה אורח אהלך להשיג אותן, דבר על בוריו. :

    רבי – בני הלא ידעת כי כל פועל יש לו סבה מעוררת המעירה אותו לשיפעל, וכל פועל ברצון פועל לתכלית מה באופן שעיקר רצותו יהיה בתכלית ההוא. ואולם בעבורו ירצה בדברים אשר יכיר או יחשוב היותם אמצעיים שעל ידם יושג התכלית ההוא. עתה אמור נא, מה היא הסבה המעוררת אותך לדבר הזה אשר אתה מבקש ? או מה הוא התכלית אשר תרצה להשיג אותו ? :

    תלמיד – אמנם הסבה המעוררת אותי, הוא הצער אשר אנכי מרגיש מההשתערות אשר נפשי משתערת לעמוד על ידיעת הענינים המובאים לו מן החושים או העולים בדמיונה, ותכליתי הוא לישב את נפשי ולהשקיט את רוחי המתפעם בספיקותיו, וחסרון השגתו. :

    רבי – היש לך עוד תכלית אחר עם התכלית הזה, יהיה שוה לו או טפל אליו ? :

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest