דף הבית / כללי / על כל פשעים, תכסה אהבה

על כל פשעים, תכסה אהבה

047_2007-08-14-rav-artsaa-kabbala-le-am_70_70.jpgשאלה מארה"ב: מערכת הבחירות הנוכחית שלנו מחזירה למרכז המודעות את ההתנצחות ההיסטורית בין הגזעים. מעניין אותי לדעת, איך הקבלה מסבירה זאת. מהם השורשים הרוחניים למתיחות הזאת בין אנשים בעלי עור בהיר לבין בעלי עור שחור?

תשובה: אנשים לא אוהבים את השונה מהם. האגו שלנו הוא כזה. בטבע קיים חוק השתוות הצורה. דברים דומים – נמשכים אחד לשני, וזה קיים בכל הרמות.

רק תיקון האגו עד לכדי שימוש מלא ומתוקן בו יגרום לכך שאנשים יפסיקו להתייחס לשוני שבין תכונות ואובייקטים. תיקון האגו הוא לא בביטולו או בהחלפתו, אלא בשימוש שונה בו, כאשר כל אחד יכול לבטא את עצמו במידה שלמה, ורק הכיוון משתנה – לא לעצמי, אלא למטרה הכללית – חיבור לבורא, תכונת האהבה והנתינה, מעל הטבע שלנו.

במצב כזה, לא נשארות שום טענות, גם לא כלפי העבר, עת מתגלה עד כמה הוא היה בלתי תלוי באנשים. על זה נאמר: "על כל פשעים, תכסה אהבה".

One comment

  1. שמעתי ו. מה סמכין בתורה, בעבודה

    שמעתי תש"ד

    כשהאדם לומד תורה, והוא רוצה להגיע לבחינת, שכל מעשיו יהיו בע"מ להשפיע, אז הוא צריך להשתדל, שיהיה לו תמיד סמכין בתורה. שסמכין הוא בחינת מזונות, שהיא אהבה, ויראה, והתרוממות רוח, ורעננות וכדומה. וכל זה הוא צריך להוציא מהתורה. כלומר, שהתורה צריכה לתת לו, תולדות כאלה, מה שאין כן כשהאדם לומד תורה, ואין לו אלו התולדות, אין זה נכנס בגדר של תורה. מטעם ש"תורה", הכוונה למאור המלובש בתורה, כלומר, מה שאמרו חז"ל "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין", הכוונה להמאור שבה, כי המאור שבתורה מחזירו למוטב.

    ועוד יש לדעת, כי התורה נחלקת לב' בחינות: א) בחינת תורה ב) בחינת מצוה. ולפי האמת אי אפשר להבין, את ב' בחינות הנ"ל, מטרם שהאדם זוכה ללכת בדרכי ה', בסוד ה' ליראיו. כי בזמן שהאדם נמצא בבחינת הכנה, להכנס להיכל ה', אי אפשר להבין דרכי אמת. אולם דוגמה אפשר לתת, שאפילו שהאדם נמצא בזמן הכנה גם כן יכולים להבין באפס מה, והוא על דרך שאמרו חז"ל "אמר ר' יוסף, מצוה בעידנא דעסיק בה, מגנא ומצלא, תורה בין בעידנא דעסיק בה, ובין בעידנא דלא עסיק בה, מגנא ומצלא" (סוטה כא).

    להרחבה ראו,

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/31689

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest