דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / ?!What the bleep do we know

?!What the bleep do we know

What the bleep do we knowלפני כמה שנים המליצו תלמידיי שאצפה בסרט ?!What the bleep do we know ("בליפ"). הם חשבו שיהיה מעניין להיפגש עם המדענים שהשתתפו בסרט.
ואכן במרץ 2005 נערכה וועידה מדעית בסן פרנסיסקו בנושא "הפיזיקה הקוונטית פוגשת את הקבלה". כדאי לצפות בסרט המרתק שמתעד אותה (הקליקו לצפייה). בסוף הוועידה היו המדענים תמימי דעים לגבי זה שחכמת הקבלה ניצבת מעל כל המדעים.

s320x2401.gifs320x240.gif

התמונה הימנית: עם ד"ר ג'פרי סאטינובר, פיזיקאי,פסיכיאטר, מרצה בכיר לחוק ומשפט באונ' פרינסטון. התמונה צולמה במהלך הרצאה משותפת שלנו בארץ לסטודנטים מהטכניון.
התמונה השמאלית: עם פרד אלן וולף, ד"ר לפיזיקה קוונטית מקליפורניה, מחברם של 11 ספרים, ביניהם Taking the Quantum Leap: The New Physics For NonScientists

ספרי "קבלה, מדע ומשמעות החיים" מסכם את הדברים שעלו בוועידה זו, הנה קטע מתוכו:

חכמת הקבלה אינה מדע ככל המדעים. היא חוקרת את המרחב שאדם רגיל אינו מרגיש בקיומו. כדי שאדם יוכל לחקור מרחב זה עליו להצטייד תחילה בחוש מיוחד נוסף, שבו מורגש "העולם העליון".

לאחר שאדם מרגיש את העולם העליון יש ביכולתו לאסוף ידיעות עליו ולערוך בו ניסיונות. ככל מדען בעולם הזה, הוא יכול לרשום את התגובות לפעולותיו. מקובלים הם חוקרי העולם העליון, והם העלו על הכתב את הממצאים שגילו במהלך אלפי שנות חקירה. אוסף כתבים אלו מהווה את חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה מתארת את כל הפעולות היוצאות מהבורא ומשתלשלות דרך כל העולמות העליונים עד לעולם שלנו. כמו כן היא מתארת את האופן שבו הן מתפשטות במציאות הגשמית המורגשת לכל אחד מאיתנו בחמשת החושים הרגילים. העולם שלנו הוא תולדה מן העולמות העליונים.

אם כן, חכמת הקבלה אוצרת בתוכה ידע על כל העולמות, הן העליונים והן העולם שלנו. העולם העליון הוא רמת קיום גבוהה מהעולם שלנו, ומושגי הזמן, התנועה והמקום אינם קיימים בו. בעולם העליון מצויים כוחות מופשטים בלבד, ומכאן שהקבלה כוללת את מציאות כל הזמנים כפי שהיא מתבטאת בעולמנו.

באמצעות חכמת הקבלה ניתן לחקור את כללוּת המציאות, כלומר את כל מצבי הקיום. סדרת המצבים האלה כוללת את מצבנו בטרם התלבשות נשמה בגוף שבעולם הזה, את כל מצבי קיומנו בעולם הזה ואת מצבנו לאחר שהנשמה נפרדת מן הגוף וחוזרת לשורשה שבעולם העליון. הקבלה עוסקת בכל אשר מתפשט מהבורא כלפי המציאות שברא ושאותה הוא מנהיג למטרה הרצויה לו.

על רקע המשבר הכללי שהאנושות נקלעה אליו, ובשל תחושת הריקנות וחוסר האונים הגוברת, בשלה העת להופעתה של חכמת הקבלה. הקבלה מסבירה כי מטרת המציאות היא להעלות את האדם לרמה שבה ישתווה אל הבורא.

תכלית ירידתו של האדם לעולם הזה היא לאפשר את עלייתו העצמאית לדרגה הגבוהה ביותר במציאות – דרגת הבורא. בעודו נמצא בעולם הזה. בעלייתו לדרגת הבורא, אוחז האדם בשני הקצוות של המציאות – בגופו הוא מצוי בעולם שלנו, ובנשמתו הוא בגובה הבורא. זוהי מטרת הקיום. הבורא קבע אותה מראש ואליה הוא מוביל אותנו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/O7xJ4

8 comments

  1. אסתר המלכה:)

    אני עדיין מחפשת את הסרט הזה במכללה…..:)

  2. שמעתי פא. ענין העלאת מ"ן

    שמעתי

    ידוע שע"י השבירה נפלו נצוצין דקדושה לבי"ע, ושם בבי"ע אין הם יכולים להתתקן, לכן צריכין להעלותם לאצילות. ועל ידי זה שעושים מצות ומעשים טובים, בכוונה עמ"נ להשפיע נחת רוח ליוצרו, ולא לעצמו, מתעלים הנצוצין הללו לאצילות. ואז הם נכללים במסך דעליון שבראש המדריגה, ששם נשאר המסך בנצחיותו, ואז יש זווג על המסך בהתכללות הנצוצין, ונמשך אור העליון בכל העולמות כפי שיעור הנצוצין שהעלו. וזה דומה כמו בהזדככות הפרצופים דעקודים. שלמדנו, שבעת הזדככותו שהאור נסתלק בסיבתו, אז המסך דגוף עולה ביחד עם הרשימות לפה דראש. והטעם, משום שבעת שהתחתון מפסיק לקבל, אזי נקרא שנזדכך מעוביותו, לכן יכול המסך דגוף לעלות חזרה לפה דראש. משום שכל ירידתו למדרגת גוף, היתה משום שהאור התפשט מלמעלה למטה, היינו לתוך כלים דקבלה. והראש נבחן תמיד שהוא בחינת ממטה למעלה, היינו בהתנגדות להתפשטות. ומשום בעת שהגוף מפסיק לקבל את האורות מלמעלה למטה, מסיבת חסרון המסך שנזדכך, על ידי הביטוש פנימי ומקיף, נבחן שהמסך דגוף נזדכך מעוביותו, ועולה עם הרשימות להראש.

    כמו כן, בעת שהאדם עוסק בתורה ומצות עמ"נ להשפיע ולא לקבל, אז על ידי זה הנצוצין עולין למסך שבראש שבעולם אצילות (והם עולים ממדרגה למדרגה, עד שבאים לראש דאצילות). וכשנכללים במסך הזה, ויוצא קומת האור לפי בחינת גודלו של המסך, ניתוסף אור בכל העולמות, וגם האדם שגרם את השבח למעלה, מקבל גם כן הארה, בזה שהשביח למעלה בהעולמות.

  3. שמעתי פט. בכדי להבין את דברי הזה"ק

    שמעתי ה' אדר תש"ח

    בכדי להבין את דברי הזה"ק צריכים להבין מקודם מה שזה"ק רוצה לומר, ובכדי להבין מה שזה"ק רוצה לומר, זה תלוי במדת התמסרות לתורה ומצות, שתו"מ יביא לו בחינת נקיות. היינו שיהיה נקי מאהבה עצמית. ולצורך זה הוא עוסק בתו"מ, ובשיעור זה אפשר להבין את האמיתות מה שהזה"ק רוצה לומר, אחרת יש קליפות המסתירות וסותמות את האמיתיות שנמצא בדברי הזה"ק.

  4. יתחדש לו בכל רגע אור חדש ממש עד שנעשה ממש בריה חדשה על ידי הזהר ומר"ן האר"י.                                                 (היכל הברכה דברים דף יא)

  5. אסתר יקירה

    את הסרט הזה הורדתי דרך האימיול

    פשוט לגמרי

    רינת

    הקבוצה הוירטואלית

  6. תע"ס חלק א'  – הסתכלות פנימית פרק ב' (קבלה למתחיל עמ' 492)

    הרצון לקבל, הכלול במחשבת הבריאה, הוציא אותו מעצמותו  ית' לבחינת השם א"ס          

    יב) ובזה תשכיל במה שאור א"ס ב"ה יצא מכלל עצמותו ית', שאין לנו בו שום הגה ומלה, להיות מוגדר בשם "אור א"ס", שהוא בסבת ההבחן הזה, אשר באור הזה כלול בו הרצון לקבל מעצמותו ית', שהוא צורה חדשה, שאינה כלולה כלל וכלל בעצמותו ית', כי ממי יקבל. וזו הצורה היא ג"כ כל גדלו של האור הזה.   

  7. אסתר המלכה:)

    תודה לך רינת, אני אראה מה אפשר לעשות עם ה-emule.

    האמת שכרגע יצא לי לחשוב על זה, אם אפשר להעביר תמונות באופן דיגיטלי למצלמות ולפלאפונים, מה הבעיה שכל העולם הזה יועבר אלינו בצורה דיגיטלית (חשמלית, בצורה של גלים וכו')?

    זה בדיוק כמו שהרב אומר, שאנחנו קולטים רק חלק קטן מהגלים במציאות:)

  8. רינת שלום

    אני מאוד מעונינת לצפות בסרט בליפ,מתוך רצון להבין את המושג תפיסת המציאות הקבלית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest