דף הבית / המשבר ופתרונו / הרגע המכריע בהיסטוריה

הרגע המכריע בהיסטוריה

הזמנים משתנים מהר יותר ויותר, ונעשים כל יום יותר ויותר מטרתיים. העולם מתחיל להבין שנוצר מצב שאותו אנחנו רואים כמעבר בהתפתחותנו מרמה לרמה, ממדרגה למדרגה.

בעל הסולם כותב במאמר "השלום", שכדי לעלות למדרגה הבאה, על האנושות כל פעם לגלות את האפסיות במצב הנוכחי, את הנזק של המצב הנוכחי או להישאר במקום. כשכל העולם, בעצם גם כל אדם, קבוצה או מדינה, סובלים במצב הנוכחי, יש להם חומר דלק, מוטיבציה למעבר לדרגה הבאה. אנשים מוכנים להיפרד מהמצב הנוכחי, שקודם היה נראה טוב, ועכשיו הם רואים בו מצב רע. ואת המצב הנוכחי, שקודם היה נראה להם לא מציאותי ורע, הם מוכנים לקבל כטוב.

זאת ההתפתחות, האדם משתנה, משתנים הרצונות שלו ואז על ידי הערכתו כלפי העבר, ההווה והעתיד הוא עובר לשלב הבא. על ידי המרצת התפתחותו, על ידי הערכה יותר ויותר נכונה של המצבים שלו, האדם חוסך זמן וגם מזדהה בתוכו עם המגמה, ואז התהליך שעובר עליו נעשה יותר קל, יותר רך, חיובי יותר. הרי הוא מבין את הסיבות למתרחש, כי "חכם עיניו בראשו". כך אדם עוזר לכוחות הטבע שפועלים עליו: הם מיועדים לדחוף אותו קדימה בצורה שלילית, והוא משתדל לעבור למצב הבא בעזרת המשיכה מקדימה ולא בעזרת לחץ מאחור.

היום אנחנו הגענו לשלב ההתפתחות הנוכחי האחרון. המקובלים מתחילים את הספירה מהמאה ה- 15, מאז ימי האר"י. אנחנו מבינים שתהליך ההתפתחות האיטי, ההדרגתי, עובר חמש דרגות ה-ו-י-ה, מדרגת שורש עד דרגה ד'. בעל הסולם, המקובל הגדול האחרון, הכין לנו את שיטת התיקון. גם הוא רצה לזרז את הזמנים והוא הצליח. מי יודע איך היינו מתקדמים אם לא הגילויים שלו.

בנוגע למצב הנוכחי, הוא מיוחד בכך, שהעולם אפילו בלי הסברים מיוחדים, מתחיל להבין שהוא נמצא בשלב מעבר רציני. ברור שלא כולם מבינים זאת: תמיד ישנם אנשים שאינם מבינים את המהות או שקריאת הזמן עוברת להם ליד האוזן. כרגיל, יש לכך סיבות משלו: כי האנשים שגרמו למשבר הפיננסי-כלכלי, בעצם עדיין ממשיכים להסתיר את המצב האמיתי, ממשיכים לחיות באופוריה, בדמיון שלהם. אבל כל יום הם מבינים יותר ויותר בבירור שהמצב אנוש ואין מה לעשות. למרות סכומי העתק של דולרים ושל יורו שהוחדרו לכלכלה, אין כסף לתשלומים, ואין שום אפשרות לשלם את החובות.

היום כשאנשי הכלכלה חוזרים לקופה, הם מגלים שהיא לא רק ריקה אלא נמצאת במינוס חסר תקנה. ולכן, כל מה שנעשה היום לא נועד לתקן את המצב אלא לדחות את הקץ הגורלי בעוד מספר חודשים. בסופו של דבר, ברור שמצפה לנו "צונאמי" גדול, שהעולם לא יוכל לעמוד בו. בינתיים, הציבור אינו מודע למתרחש, אבל זה רק עניין של זמן. כתוצאה מכך הבכירים מתכננים צעדים שונים ובונים תרחישי התפתחויות, החל מגלובליים ועד אזוריים.

אילו אפשרויות יש לנו? – ברור שמבחינתם עדיף למחוק את הכול ולהתחיל את המשחק מחדש. אבל כיצד לעשות זאת? הרי אז רמת החיים תרד ב- 50% ואפילו יותר. המנגנונים החברתיים והכלכלים הקודמים יפסיקו לעבוד. מי שהיה על הגובה – ייפול. מהבנקים, שעמדו מאחורי המשחק הזה, לא יישאר שום דבר. בסופו של דבר, אנחנו נמצאים מול חוסר ודאות קשה. בדרך כלל במצבים כאלה, בלחץ של הנסיבות, מחוסר ברירה, האנושות פותחת מיד במלחמות ומהומות. יתכן שאנחנו עומדים לפני זמנים קשים.

וזה נוגע במיוחד לעם היהודי. הרי כפי שכותב בעל הסולם בסוף ה"הקדמה לספר הזוהר" ובמקומות אחרים, שהתיקון כולו מוטל על ישראל. ברור שמה שמתרחש בבנקים באירופה ובארגונים הפיננסים-הכלכלים האחרים מכוון בידי הבורא שמביא אותנו להכרת הרע בעולם האגואיסטי ומחייב להשתחרר מהגישה הקודמת שדוגלת רק ברווח גשמי. הוא מביא אותנו להכרה שחייבים לשנות ערכים: מעכשיו הרוחניות צריכה להיות בשבילנו המטרה והגשמיות היא אמצעי.

בלתי אפשרי לתאר אילו ייסורים יש לעבור כדי לשנות את הערכים של כל אחד בנפרד ושל האנושות בכלל. הרי אדם אינו מוכן, אינו מבין, אינו מרגיש מה רוצים ממנו. עד כמה צריך להתגבר הלחץ? איזו הרגשת חוסר אונים נוראית ובלבול צריכים לשגע אותו? איזה בעיות וייסורים עליו להרגיש – ובכל זאת להישאר בחיים? וכיצד בתוך השיגעון הזה מבינים שדרוש רק דבר אחד – הכרחיות שנחוצה לקיום הגוף וכל היתר לתת לטובת הנשמה?

מדובר על שינוי ערכים אגואיסטים גדולים באנושות כולה כדי לעלות אותה מהמצב הקיים לדרגה שבה היא תרצה רק דבר אחד – לחיות בהשפעה. ולא על ידי לחץ, אלא שהאדם ירצה זאת בעצמו, מתוך הכרה, הרגשה, הבנה: זאת המטרה הגדולה שכולם רוצים להשיג אותה, שהיא נעלה יותר מהחיים והמוות, מעל הכול…

אז כיצד אדם יכול להגיע להשפעה ולאיחוד? כיצד יוצאים מהאגו, מתוך הגוף שלנו ומתכללים באחרים? כיצד להתחבר עם הזולת במידה מלאה, להרגיש את כל העולם כשלי ולרצות לדאוג לכולם? וכל זה – במקום היחסים והערכים של היום…

מדובר על מעבר קיצוני מקצה אל הקצה. אנחנו לא מבינים כיצד דבר כזה יכול לקרות. קרוב לודאי שאנושות תאבד את עצמה לדעת.

בדיוק כאן מתגלה הכוח העליון – האור המחזיר למוטב שעושה את פעולתו בטוב או ברע. אבל לשם כך דרושים ייסורים גדולים באמת שהאנשים מרגישים באמת, ולא סתם אומרים ש"טוב לי מותי מחי". רק כאשר אדם מתעלה מעל סף החיים והמוות, הכוח העליון מתגלה ומבצע פעולה. כאן לא מסתפקים בהלם רגעי, את המצבים האלה צריכים להרגיש לעומק, עד המוות לא של החיים האלה, אלא של היסוד של החיים האלה – של הרצון לקבל.

ובכן, לפנינו שלבים גורליים שיתקיימו בעולם בדיוק כך אם אנחנו לא נמתיק אותם על ידי שיטת התיקון, חכמת הקבלה. דווקא היום לראשונה בהיסטוריה היא מתגלה לכולם בצורות שונות כדי להראות לאנושות, וקודם כל לעם ישראל, את אפשרות המעבר מ"דרך ייסורים" ל"דרך תורה".

לשם כך אנחנו מסבירים לאנשים שהאבולוציה מקדמת את התפתחות האגו, מסבירים את המעבר בין המדרגות, את הבחירה החופשית שכבר נמצאת בידנו ועוזרת לשנות את אופי המעבר ממצב אחד למשנהו. מגיע הרגע המכריע. במשך מאות אלפי שנים התפתחנו על ידי האגו והיום אנחנו הגענו להכרת הרע הכללי ועלינו עכשיו להכיר בטוב הכללי. זאת כבר מדרגה אחרת של האנושות – לחיות בהשפעה במקום בקבלה.

אם אנחנו לא נמתיק את מצבי המעבר על ידי חכמת הקבלה, על ידי הסברים שיעזרו להבין ולהכיר את ההתפתחות ולסייע לה, אם אנחנו לא נמשוך את המאור המחזיר למוטב ולא נעביר אותו לאנושות, אם לא נהיה "אור לגויים", אז המעבר למצב הבא יהיה קשה במיוחד.

אנחנו רואים כבר את המיתון הכלכלי ואיום המלחמה. עוד דברים רבים יתגלו לנו בהמשך. וכל אלה לא יקרו פעם, הם לא נמצאים מעבר לאופק, אלא כאן ועכשיו כי כבר יש תאריכים. כמובן שהבעיות רק יגדלו, והעולם כולו יכנס לסכסוכים ולמלחמה. מפני שאותם הארגונים אשר לפי רצון הבורא הביאו לקריסה הכלכלית של העולם, פשוט אינם רואים פתרון אחר. בלתי אפשרי להסדיר את החובות של היום. ולכן, כל האמצעים הידועים – מלחמה, פרוטקציוניזם, פשיזם – מייד מתעוררים ונראים כפתרון לבעיות.

במצבים כאלה נדרש מאיתנו מסע הפצה רחב ביותר, אבל לא כמכה קצרה, אלא כגל בלתי פוסק שמתקדם כמו חומה ונוחת על העולם כולו. בדיוק זאת המטרה שלנו – לארגן לחץ בעזרת הסברים ואפילו תעמולה בעזרת האמצעים שמציעה שיטת הקבלה.

הגיע הזמן להתחיל. צריכים להכין את עצמנו מהר ככל האפשר, לבנות את סוגי הגשת החומר בהרחבה, בצורה מחודדת, החלטית בלי להסתיר דבר, ולהפעילם קודם כל בישראל – בחלק החשוב ביותר של העולם, שממנו בכל הערוצים הידיעה תזרום לאנושות. ובנוסף לכך צריכים להפיצה דרך הקבוצות שלנו בעולם כולו.

מתוך שיעור על פי עיתון "האומה", 10.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רחמים של בית דין קשוח
לגרש את החושך
הענן המוזר שירד על העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest