דף הבית / המשבר ופתרונו / משבר זה לידה במדרגה חדשה

משבר זה לידה במדרגה חדשה

שאלה: מדוע אתה בעקשנות כזאת מכנה את המשבר המתרחש כמדרגת התפתחות חדשה?

תשובתי: המשבר שמתגלה יותר ויותר לא החל היום, אלא באמצע המאה ה-20. המשבר הוא לא פיננסי-כלכלי, אלא כולל, בכל מה שהאדם עוסק בו: משבר בהשכלה, בחינוך, במשפחה וכולי.

ההמשכיות שלו עצמה מורה על כך שזה כבר לא איזה תהליך זמני, אלא מצב חדש של החברה.

האנושות תמיד בעוברה ממדרגה למדרגה בהתפתחות שלה, הייתה משאירה, בשל חוסר רצון, עם בעיות וכאב, את המצב הקודם ועוברת למצב הבא. זה כמו לידה עם צירים, דם ומתח.

כדי להיוולד במדרגת ההתפתחות הבאה, חייבים להכיר ולתפוס את המצב הנוכחי שלנו כפגום ולקוי לחלוטין, שכבר סיים את תפקידו, שחייבים להיפטר ממנו, כמו משלב משומש של טיל ולשאוף למצב הבא.

אפשר להיוולד במדרגת התפתחות הבאה, לעלות אליה, על ידי מהפכות, התקוממויות ("דרך ייסורים"), או על ידי הכרת ההכרחיות ("דרך תורה", דרך האור, ההכרה). עכשיו התפקיד שלנו הוא לבחור באחת משתי דרכי ההתפתחות האלה. הטבע, שהגדיר וקבע את כל התכונות וחוקי ההתפתחות של האדם והחברה, מביא אותנו, כל אחד מאיתנו וכולנו יחד, לצורה האבולוציונית הבאה.

כדי לעזור לטבע להוליד אותנו, אנחנו, שנמצאים בתוכו כמו ברחם אימו, צריכים להתאמץ בעצמנו, כלומר להבין את מטרתו ולהשתוקק בעצמנו אליו. ממה שחקרנו בטבע ובחברה, אנחנו מגיעים למסקנה שהמצב הבא של החברה צריך להיות חברה של איחוד אינטגרלי וגלובלי. על כך מצביעים אלפי חוקרים (ראה "יומן המשבר").

כדי לעזור לאנשים בהכרת המצב הבא שלנו, לשם כך נועדה השיטה של החינוך האינטגרלי. במידת קליטתה והבנתה, אנחנו נצא בצורה מהירה וחלקה מהמשבר. דרך אגב, התרגום של המילה "משבר", הוא לידה.

ידיעות קודמות בנושא:
לידה של דבר חדש
מהפך רוחני
במצב של טרום לידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest