שאלה: בעבודה על טקסט, על מנת לקלוט את המידע בצורה הטובה ביותר נדרשת עבודה מעשית: לברר את הנושא העיקרי, לסכם, לפשט את המאמר ולנסות להסבירו במילים שלך. האם את כל העבודה הזו כדאי לעשות לבד או ביחד עם חברים?
תשובתי: העדיפות היא לעבודה משותפת, אבל רק במקרה שהחברים מסוגלים לכך.
שאלה: אתה מלמד את התלמידים שלך לפי מקורות קבליים. בקורסים של חינוך אינטגרלי אנחנו לא לומדים לפיהם. השאלה היא סביב מה להתחבר?
תשובתי: אתם לא מתחברים סביב המקורות אלא סביב רעיון, סביב ה"כוח העליון" שעכשיו מתכוון אליכם ומחבר אתכם. רק כך.
שאלה: האם קיים קשר בין התפתחות הרצונות להתפתחות שכלית?
תשובתי: אין שום קשר. כדי להיות חכם אין צורך בשכל רב.
שאלה: מיהו חכם?
תשובתי: חכם הוא מי שרכש כמות גדולה של ידיעות על קשרים בין כל התופעות בעולם.
שאלה: כיצד לפתח אינטלקט קולקטיבי? האם ניתן לפתח רגשות קולקטיבים או שזו תופעה טבעית?
תשובתי: לא, זה לא ניתן מהטבע. צריך לעבוד על זה הרבה ולעבוד קשה. הכול תלוי רק בפתיחת הלבבות כדי להגיע לרצון אחד ובו הכול יתברר.
שאלה: האם בעתיד יהיו מקצועות חברתיים שלא נדרשת עבורם הבנה בזמן הלימוד? תשובתי: לפי הבנתי אנחנו כבר נמצאים בעתיד הזה. עלינו פשוט לסיים את התיקון שלנו.
שאלה: כמה שהאדם יודע פחות כך הוא בטוח יותר בידיעותיו וחוסר המוגבלות שלהם. מה הסיבה לתופעה זו?
תשובתי: בכך שהוא יודע מעט אין לו במה להתבלבל.
שאלה: היום מחלקים את ההשכלה לשלושה תחומים: ידיעות, מיומנויות וערכים. מה נחוץ לאדם מביניהם כדי לשרוד ולהתפתח בעולם החדש?
תשובתי: לא הייתי ממליץ על אף אחד מהם, כדי לשרוד בעולם של היום צריכה להיות סביבה נכונה. רק היא.
שאלה: הבנה זהו תהליך רגשי. הוא מורכב משכל ורגש. החכמים כתבו ש"הלב מבין". מה הפירוש?
תשובתי: הלב מבין במידה שבה הוא יכול להרגיש ואחרי הרגשות מגיע השכל.
שאלה: האם תהליך הלימוד צריך להיות בנוי על החשת תהליך הכרת הרע של האגואיזם שלנו ושינויו המהיר?
תשובתי: כן אבל לא ניתן לעשות זאת בצורה מלאכותית. זה יגיע לבד.
שאלה: היכן נשמרים הידיעות בשכל ברצונות ובכוונות?
תשובתי: בשום מקום. הידיעות נשמרות סביבנו באוויר. זה השדה שבו הם נמצאים. צריך להתחבר אליו ולשאוב משם את הידיעות.
מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות הניהול", 24.06.2020