דף הבית / חינוך, ילדים / תפיסה בלתי מוגבלת של מידע

תפיסה בלתי מוגבלת של מידע

שאלה: באיזו מידה המידע באמת מועיל לאדם, ואיזה מידע מזיק לו?

תשובתי: אם נלמד את האדם לראות בצורה נכונה את העולם ואת הטבע, הוא יתפוס בקלות כל מידע, מפני שהוא כל הזמן ישייך אותו לתמונת העולם הכללית הגלובלית. ולכן לא יהיו לו שום בעיות עם זרימת המידע.

נניח, היום, אני מבוקר עד ערב קורא ובולע כמות באמת גדולה של מידע בנושאים שונים: הבעיות של החברה המודרנית, של המדע, של הפיננסים וכדומה. יחד עם זאת, המשימה העיקרית שלי היא: איך לשלב את המידע הזה עם תמונת העולם האחידה.

איך אני יכול לראות בכל זה את התגלותו של החוק האחד והיחיד, את השאיפה של כל הכוחות האגואיסטיים למיניהם לקראת החיבור לכוח האלטרואיסטי היחיד וההידמות לטבע? כיצד משתנים היום החברה והיחיד, שבעל כורחם צריכים להגיע לאינטגרציה, תחת השפעת הכוחות השליליים שנקראים בעולם שלנו "משבר"?

מבט כזה על העולם מעניק לאדם את האפשרות להעביר דרכו זרמים עצומים של מידע, והם ישלימו בו את התמונה הכללית הזאת, וייכנסו להרמוניה הכללית.

זה דומה לצורה שבה אתה שומע איזושהי סימפוניה ומרגיש שחסרים בתזמורת כלים מוזיקליים כלשהם. אתה, כמומחה, מרגיש שמשהו חסר, ורע לך מזה, ופתאום מופיעה ההשלמה הזאת.

לכן, אין כאן בעיות. האדם באמת יכול להיות כמו אנציקלופדיה. הוא מסוגל לספוג לתוכו את כל המידע שרק קיים בטבע. העיקר זה שהמידע הזה נקשר בתוכו לתמונה האחת. ואז, להיפך, ככל שהוא יקבל יותר מידע, כך הוא יהיה יותר רצוי עבורו והוא יתפוס אותו ביתר קלות. הוא ישלים את אותם הכתמים הלבנים שהורגשו בו כחיסרון, כחוסר שלמות.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 13.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך השבלוני
לא ניתן לחנך את האדם ללא קשר עם האור
החינוך החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest