דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לרכך את הלבבות על ידי האור

לרכך את הלבבות על ידי האור

שאלה: ישנם כאלה שרואים איום בגישתו של בעל הסולם, שמציב את הפנימיות מעל החיצוניות. איך אפשר להגיע גם למגזרים האלה ש"נוטים לחיצוניות"?

תשובתי: העם אינו מסוגל להבין את מה ששייך למהות הפנימית. הצורות החיצוניות מרתקות אותו, הוא צריך להיאחז במשהו. אתה אומר: "תתרכזו בפנימיות ושם תגלו הכול". אבל עבורם, אלה שטויות. אף אחד לא עובד עם הלב שלו. זה קשה, לשם כך נדרשת התפתחות.

רק עכשיו אנחנו נכנסים לתקופה כזאת, שבה הדור החדש יצטרך לפתוח את הלב. עד עכשיו זה היה "לב האבן", ועכשיו יהיה צורך לרכך אותו. ואנחנו מתחילים מרחוק. מדובר על עבודה גדולה, על תהליכים בקנה מידה רחב מאוד, שאותם אנחנו חייבים לעבור.

נקווה שהגישה שלנו, החדורה באהבה ואיחוד, תעזור לנו לרכך את הלבבות. ואז נוכל לדבר על דברים עמוקים יותר, לפי המידה שבה האנשים יתקדמו קדימה. כי המסר על האיחוד מקבל תגובה רק בליבו של האדם. אפילו אם זה בינתיים בצורה חיצונית, הלב בכל זאת מתחיל לעבוד.

כזאת היא הדרך. מה גם, שאם אתה פותח מקום לאור בלבבות רבים, הוא פועל במהירות. זאת שאלה של כמה חודשים. רק תתחיל, ותראה.

ולכן אני מאוד אופטימי. אם ניצור ערכה חינוכית ונתחיל להפיץ אותה בקרב העם, נוכל לראות תמונה שונה לחלוטין כבר השנה. העיקר זה למצוא דרכים נכונות ומובנות להעברת המסרים, ולשדרג אותם מחודש לחודש למסרים פנימיים יותר, ואז נצליח.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 15.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ממשיכים את דרכו של בעל הסולם
להתחבר פנימית
האהבה שמגלה את האין-סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest