דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם הוא באמת עזב אותי?

האם הוא באמת עזב אותי?

שאלה: מה זאת אומרת ללכת בדרך של השפעה?

תשובתי: אם מטרת הבריאה היא להיטיב לנבראים, והבורא הוא הכוח הטוב והמיטיב, וזאת כל מהות היחס שלו אלינו, אז בשביל מה לנו להתפלל אליו שיעשה לנו טוב?

כולנו צועקים לבורא: "תעשה לנו טוב!". אבל זה הרי מצחיק: בשביל מה לבקש מאדם טוב שיעשה לי משהו טוב? הוא כבר עכשיו עושה טוב, והוא לא יכול לעשות משהו אחר. הרי נאמר שהבורא הוא טוב ומיטיב לרעים ולטובים, והוא אף פעם לא משנה את היחס שלו, כמו שנאמר: "אני הויה לא שניתי" וכן "האור נמצא במנוחה מוחלטת".

האם זה אומר שאין טעם לבקש ממנו להיטיב לנו? אבל הרי כל התפילות, הבקשות, פרקי התהילים – כולם נכתבו על ידי מקובלים, שהיו בהשגה רוחנית. אז מדוע הם התפללו: "תעזור לי, תשמור עליי, תעשה לי?".

הצעקות הללו הן בקשות לייצב את הרצון: "תעזור לי לתקן את התפיסה שלי!". וזו נקראת "עבודת השם". ועבור הבורא, ההשפעה אלינו היא לא עבודה, אלא תענוג.

העבודה שלי היא לבקש את הרצון הנכון, את הכלי, והעבודה שלו היא ליצור את הכלי הזה. כלומר, זוהי בקשה להיות מוכן לקבל את המילוי שבזכותו אגיע לדבקות, ולא שסתם יהיה לי טוב.

"להתפלל" פירושו "לדון את עצמי". תפילה היא בקשה לשינוי עצמי. כשאני אומר: "למה עזבתני?", האם הוא באמת עזב אותי? או שאני אומר את זה רק על התפיסה שלי, שבתוכה אני מרגיש שהוא עזב אותי, מפני שכך אני תופס את זה? למעשה, אני מבקש ממנו לתקן את ההרגשה שלי, כדי שאני ארגיש שהוא לא עזב אותי ולא התרחק ממני.

תפילה היא בקשה לתיקון הרצונות שלנו, וכל זה נקרא "עבודת השם", ולא המילוי עצמו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 15.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גרם אפסי של רצון
תביא את מחצית האין -סוף שלך
מה לבקש מהבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest