דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילת רבים להבראת הנשמה החולה

תפילת רבים להבראת הנשמה החולה

שאלה: איך צריך לפנות בצורה נכונה כדי לקבל עזרה מהחברים, שהם יבקשו מהבורא לפתוח את הלב שלי, ואיך אני בעצמי צריך לבצע את הבקשה הזאת, כאשר חבר יפנה אליי?

תשובתי: בכל הדתות קיים כזה מנהג, שאדם קטן פונה לרב או לכומר גדול ומבקש ממנו להתפלל עבורו, ומשלם לו כסף על כך. ולאחר מכן אותו אדם גדול פונה לבורא בבקשה.

אבל תבין, איך אתה יכול לקבל כלי, מקום לגילוי הבורא, אם אתה לא בנית אותו, לא הרגשת אותו, לא יישמת אותו בעצמך? איך מישהו אחר, עם שורש נשמה אחר, יכול לעשות זאת במקומך, לפנות במקומך, לעבוד במקומך? זה פשוט בלתי אפשרי. אף אחד לא יכול לעשות את זה במקום האחר.

לכל אחד יש שורש נשמה משלו, אז איך מישהו אחר, עם שורש נשמה אחר, יכול לבצע את העבודה שלי? אין לו את אותו היסוד שיש אצלי ואין לאף אחד אחר. אנחנו יכולים רק לחזק זה את זה, להשלים זה את זה, אבל אף אחד אינו יכול לעבוד במקומי.

אז מה זה נקרא להתפלל עבור החברים? – כאשר אנחנו מתפללים עבור החבר, כולנו יחד מבקשים שתגיע אליו עזרה. אבל אחר כך הוא צריך לברר את הכול בעצמו. אנחנו כביכול מביאים לו את התרופה, את העזרה שלנו. ולאחר התרופה הזאת, הוא יוכל להצטרף אלינו עם כוח גדל עוד יותר ולהפוך להיות השותף שלנו. אבל אף אחד לא יכול לפנות למעלה במקום מישהו אחר.

אנחנו יכולים רק להתכלל כולנו יחד ולעזור זה לזה. לכן, החבר אינו פונה במקומך לבורא עבור התיקון שלך, אבל הוא יכול לבקש עזרה עבורך, כדי שאתה תקבל כוח ותתחיל לממש אותו בעצמך.

בדיוק כך אנחנו פועלים כלפי כל העולם, וכך נהגו המקובלים שכתבו לנו את הספרים שלהם, שדרכם הם מעבירים לנו את האור. כך פועל כל אחד מאיתנו כלפי האחר. אנחנו תלויים זה בזה, מעבירים זה לזה את אור התיקון והמילוי. אבל אנחנו לא עובדים זה במקום זה.

הכול נעשה רק בינך לבין הבורא, אבל בעזרת הקבוצה. דרך הקבוצה אתה מגיע לבורא. אתה אישית, בצורה אינדיבידואלית, משיג את הבורא.

אם חבר פונה אליך לעזרה, אז אתה מתחבר עם הרצון שלו, והרצון שלכם גדֵל פי שניים. ואחר כך אתם מצרפים אליו רצונות של חברים אחרים, עוד ועוד. רצוי שזה לא יהיה פחות מעשרה אנשים, בהתאם לעשר הספירות שבכלי, ואז כולנו פונים יחד.

לכן יש מנהג שלא פחות מעשרה מתפללים מתאספים סביב אדם חולה או אדם שנפטר.

מתוך שיעור מס' 4 מכנס הערבה, 24.02.2012

ידיעות קודמת בנושא:
קופת חיסכון לייאושים יקרים
לחייך לחברים
אל תפחד להידבק אם אתה רוצה להיטען

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest