סמוך על האור

שאלה: בפנייתנו לעולם, אנחנו אומרים שהפיתרון לכל הבעיות מסתתר בחיבור. האם נוכל מתישהו להסביר לאנשים מה זה? כך שמייד יהיה ברור לאדם איך להתחבר עם האחרים?

תשובתי: אתה שואל: באיזה מצב הכלים יגלו יחס נכון לאור המחזיר למוטב? איך להסביר לאנשים שהאיחוד הוא הפיתרון?

אנחנו עוברים התפתחות רוחנית. על המדרגות שלה מאיר האור, ואילו אנחנו נמצאים מתחת למדרגות.

במדרגה הראשונה הכלי מרגיש שהוא קיים בצורת דומם, ואחר כך בצורת צומח, חי ומדבר.

האדם כבר מרגיש שהתענוג התואם לו יכול לבוא רק באמצעות החברה, באמצעות החיבור. אם במדרגות הקודמות קיבלתי באופן אגואיסטי, אז כאן, כשאני מחובר עם האחרים (∑), אני שייך לעולם גלובלי, לכלי של המילוי האמיתי. החיים שלי נצחיים, הם נמצאים מעל למציאות הבהמית של הגוף. אפשר לעשות עם הגוף כל מה שרק רוצים, במיוחד בהתחשב בטכנולוגיות החדשות, אבל בתוכי יש משהו שמהווה את ה"אני" שלי.

באופן כזה האדם מתחיל להרגיש את מה שאופייני לדרגת ה"מדבר". הוא מגלה שהוא נמצא בחברה, בקשר הדדי גלובלי, בעולם "עגול". בפנים הוא כבר מוכן לזה, וההשפעות החיצוניות מביאות אותו להרגשת העולם האינטגרלי (∫) בגבולות בין אפס לאין-סוף. התמונה הזאת כוללת את כולם, ללא יוצא מהכלל.

ואז האדם מגלה שאין ברירה אחרת, והוא חייב להתחבר עם האחרים. יתר על כן, כדאי לו להתחבר, מפני שבכך החיים שלו הופכים להיות בטוחים ומוצלחים יותר. זה מועיל גם לאקולוגיה.

כך האדם מתחיל להעריך את האיחוד. כי בעולם של היום רבים פשוט ימותו ללא החיבור. למשל, תושבי הערים הגדולות לא ישרדו, אם הם יפסיקו לספק שירותים שונים זה לזה. בעצם, כך גם מחוברים כל תושבי כדור הארץ. וזוהי דרגת האדם, שבה מתגלה המערכת האחידה (1).

אתה שואל, "מתי נוכל להסביר לאדם את היתרונות של החיבור והאיחוד?". – זה לא קל, כי מדובר על תהליך הדרגתי. במדרגות הקודמות האנושות התפתחה בערך 50,000 שנה, בעוד שלפני כן הטבע השתתף בתהליך בצורה טהורה.

מלמעלה פועל עלינו האור. אם אנחנו רוצים להגביר את השפעתו, אנחנו צריכים להכין מלמטה את הכלי עבורו. ואז יקרו השינויים.

ההסברים שלנו היום לא משיגים את האפקט הדרוש. צריך להקנות לאנשים מידה מסוימת של השתוות לאור. למשל, כאשר אנחנו מציגים את הרעיונות שלנו למשתתפים בתנועות המחאה, זה טוב. בכללות, מתוך ההמון אנחנו צריכים לעצב כמה שיותר קבוצות שתואמות לאור, כלומר, שיהיו חדורות לפחות במקצת במסר שלנו. לשם כך אנחנו מייצרים עלונים, כרוזים, עיתונים וכו'.

אבל באופן עקרוני, אף פעם אל תעשה חשבון על הפעולות שלך. השאלה היא כזאת: "מה אני צריך לעשות כדי שהאור יפעל?". ואז לא תטעה. אנחנו לא עושים שום דבר בעצמנו, אנחנו רק יכולים לארגן ולהעמיד את עצמנו תחת השפעת האור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
במקשה אחת עם כל האנושות
התיקון הוא לא עבורנו, אלא עבור העולם
לא לצאת מתחת שליטת כוח ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest