דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בגלים החמים של ההשפעה

בגלים החמים של ההשפעה

שאלה: אם נדמה לי שאני לא משתוקק לתענוגים בחיים, זה סימן שאני משקר לעצמי?

תשובתי: אתה פשוט לא מודע לכך שאתה תלוי בקבלת התענוג וחייב להשיג אותו. אתה לא קובע בעצמך: לרצות תענוג או לא לרצות. פשוט עכשיו אתה נמצא בכזה מצב שלא מושך אותך לשום תענוג.

אבל אל תאמר שזהו הרצון העצמי שלך. ניתנים לך עכשיו כאלה הרגשות וחשבונות, וברגע הבא, הכול יכול להתהפך. ואילו אנחנו צריכים ללמוד את היוצרות שלנו, כדי שנוכל בסופו של דבר להבין אותן ולהשתמש בהן.

אם הכוונה שלי היא השפעה, כמו הכוונה של האור, אם אני יכול להתחבר עם האחרים בקבוצה למען השגת ההשפעה, ודרך הקבוצה להגיע לבורא, אז אני באמת אהפוך לכלי רוחני, המשפיע לאור. בעיקרון, חוץ מאור וכלי אין יותר כלום. אבל אני אוכל בתורי להשפיע לאור, רק אם אני משתוקק להימצא על הגל שלו.

אם אני סתם מקבל, זה סימן שאני נמצא בכאלה דרגות התפתחות, שבהן האור שולט עליי במלואו בכל דבר. אבל אם אני לפחות במקצת משתוקק להשפעה, אז אני כבר מתחיל להשפיע, לא על האור עצמו, אלא על קליטת האור בי. אם אני יכול להיות במצב של להשפיע על מנת להשפיע, כלומר להתייחס כך כלפי אחרים וכלפי הבורא, למרות שעדיין אינני משתתף בצורה פעילה בגילוי שלו, אז אני נמצא בתוך האור, ואינני יוצר עבורו שום הפרעות.

אני מעין כדור קטן שנמצא באמצע הים ושוחה בצורה חופשית מבלי לצוף ומבלי לשקוע בקרקעית. ולכן, אפילו אם הוא עולה או יורד במקצת, הוא לא מהווה גוף זר.

אבל יכול להיות שאני כבר יכול להשתמש בכוח שלי, כלומר בחיבור שלי עם האחרים, בכוונה על מנת להשפיע. מתגלה בי שנאה כלפי האחרים, רצון לקבל גדול ביחס לקבוצה, שעליו אפילו לא חשדתי מקודם.

מקודם היה בי רצון אגואיסטי בדרגת הבהמה, שבכלל לא היה שייך לרוחניות. אך כאשר אני מתחיל להתחבר בקבוצה, אני קודם כל מאבד שָם את עצמי. זה נקרא המעבר בדרגות הבינה, להשפיע על מנת להשפיע (חפץ חסד).

וכאשר אני מתחיל לעבוד באופן פעיל בקבוצה, אז אני מגלה כלפיה את השנאה, את הרע, את האגו שלי. ובאמת, כל זה קיים לא כלפי הקבוצה, אלא כלפי תכונת ההשפעה עצמה, כלומר כלפי הבורא. זה רק מתבטא אצלי, בתפיסה שלי, שזה כלפי הקבוצה. הקבוצה אינה קיימת בנפרד ממני. זו ההתגלות העצמית שלי, שמגלה לי את היחס שלי לבורא.

רק נדמה לי שאני כביכול עובד כלפי הקבוצה, אבל בעצם, אני עובד ביחס לבורא. השנאה היא קו שמאל, שעליו אני מתגבר, ובאופן כזה אני מתחיל לעבוד ב"לקבל על מנת להשפיע".

אני לא יכול לדלג כאן על מדרגות כלשהן, ואני חייב לעבור בהן את כל השלבים הנדרשים. זוהי התפתחות מחויבת. הבורא נסתר, והקבוצה בהתחלה נסתרת, ומה שקיים זה רק אני והישות הבהמית שלי. עד שאני אתעלה מעל לבהמה הזאת ואבין שדווקא ההשפעה היא מקור התענוג.

כך אני מתעלה ל"להשפיע על מנת לקבל", ואחר כך, בהדרגה, אעבור ללהשפיע על מנת להשפיע, מאפס עד מאה אחוז. הכול כאן תלוי בחשבון שלי.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
לחדור אל האהבה דרך בריקדות השנאה
אהבה זו התכללות הדדית
האדישות גרועה מהשנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest