דף הבית / כללי / תיקון

תיקון

photo_rav_gh70_203.jpg

שאלתה של שרה: אני צופה בערוץ 66 ובשעורים מזה כמה חודשים וגם הגעתי לקונגרס. אני עדיין לא מצליחה להבין מה מטרת קיומי בעולם. האם יש טעם להאיץ את גמר התיקון, אם מראש הוא נקבע לסוף האלף הקרוב. האם יש דרך להגיע אליו מהר יותר?

תשובה: תוכנית התיקון תושלם על ידי כוחות הטבע (האלוקים) בסופו של האלף השישי, בעוד 231 שנים- תחת השפעת הכוחות המחייבים, שאנו חשים אותם כייסורים. לזירוז תהליך התיקון ומימושו בדרך הטובה ניתנה לנו חוכמת הקבלה, שמסבירה לנו את תוכנית הבורא. באותה המידה, שתהיה בנו הנכונות לבצע אותה, אנחנו נתקדם בדרך טובה, קצרה וקלה לאותה המטרה.

ב' דרכים: דרך יסורים ודרך תורה (שיעור על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה")

שאלה: הטבע תמיד לוחץ עלינו ומכריח אותנו להתפתח. תיאורטית אפשר להצביע על שלושה אופנים של לחץ: חזק (ילד מתפתח פיזית לא לפי רצונו), חלש (חי את החיים הרגילים, נדמה לו שהוא חופשי במעשיו) ולחץ ביניים (אדם מגלה את חוכמת הקבלה ואז יש לו חופש בחירה – להתקדם בדרך חכמת הקבלה או בדרך הייסורים). האם מיון כזה הוא נכון?

תשובה: לא, כי הלחצים שונים לפי טבעם ואיכותם.

ידיעות קודמות בנושא:
דרך האור ודרך הייסורים
ושוב על סיבות הייסורים שלנו

One comment

  1. גאות דקדושה וגאות דקליפות

    מפי הבעש"ט זצ"ל

    והנה ארז"ל ע"פ ושני גוים בבטנך שלי גיאי גוים בבטנך זה מתגאה בעולמו וזה מתגאה במלכותו, ור"ל יעקב מתגאה בעולמו ע"ד כה אמר ה' בוראך יעקב, שאמר לעולם יעקב בוראך, וא"כ זהו גיאות דקדושה וע"ד יש קונה עולמו, וע"ד כי הולך האדם אל בית עולמו בקהלת סי' י"ב ה' וארז"ל כאו"א יש לו עולם בפני עצמו במדרש קהלת, וזהו זה מתגאה בעולמו, וכתיב ולאום מלאום יאמץ לכן זהו פי' על ישראל גאוותו ועוזו בשחקים, שע"י שהצדיקים מתגאים בעוה"ב ומחשיבים את העוה"ז לאין ואפס עי"ז נמשך גלוי בחי' כי גאה גאה, וכמ"ש רוכב שמים בעזרך ובגאוותו שחקים, משא"כ ברשעים כתיב ובל יראה גאות ה' בישעי' סי' ך"ו יו"ד: זח"א עמוד קס"ו דא קליפת דאתלבשה ביה לשלטאה על כולא הה"ד ומלכותו בכל משלה מ' דעשי' שמתלבשת בק"נ הנק' ערלה כו' וע' זח"ב משפטים צ"ה ב' גבי וסימנא דא ארונא קדישא דאתעשק גו פלשתים לרע לון כו' וע' בד"ה ויהי בשלח פרעה, והנה הודו לה' קראו בשמו מיוסד על הנסים שעשה הקב"ה עם הארון, ואומרים זה קודם התפלה כי כמ"כ ישליט הקב"ה נה"א על נה"ב אף שעשוקה תוך נה"ב והיצה"ר, זח"ג אמור צו"ב בהר ק"י סע"א, פנחס רמגב תצא רע"ו א' בענין אסתר ומלכותו בכל משלה וע"ש בהרמ"ז רעזב ור"ל לאפוקי מדעת המרגלים שארז"ל ע"פ כי חזק הוא ממנו אפילו בעה"ב אינו יכול להוציא כליו משם, וע"ז השיבם כלב סר צלם כו' שהם מקבלים מלד ומקיף דלבונה ולכן ברצותו סר צלם כו' וזהו ויחשוף יערות כו'.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest