דף הבית / משבר עולמי / ושוב על סיבות הייסורים שלנו

ושוב על סיבות הייסורים שלנו

photo_rav_gh70_193.jpg

כתשובה לשאלות רבות:

הקבלה גורסת, כי הסיבה למה שקורה, היא אחת: האדם אינו שומר על חוק האיזון עם הטבע (השתוות הצורה עם הבורא). דווקא אי-שמירה על האיזון ברמה הגבוהה, כלומר ברמת ה"אדם", בקשרים בין האנשים לפי העקרון "ואהבת לרעך כמוך", מביא להפרת האיזון ברמות הנמוכות יותר, כגון: הכחדת החיות והפרת האיזון של כוחות הטבע והדומם. כל אלה הן תוצאות של המחשבות, הרצונות והפעולות האגואיסטים שלנו .

לא במקרה הגדירו הבנקאים המובילים בעולם נכון את הסיבות למשבר הפיננסי, כמשבר של העקרונות המוסריים, כאשר הרצון להתעשר ללא אחריות, גרם למפולת של צבירת הממון .

כפי שאנו רואים, האנשים למדו, דרך הייסורים, לזהות את הסיבות לאסונות שלנו. בסופו של דבר, אנו נאלץ, דרך ייסורים גדולים מאד (עד רעב ומוות), לשנות את היחס האגואיסטי שלנו כלפי האנושות והעולם. הקבלה מציעה לבצע את השינויים בדרך הטובה, לפני שהמשברים יגדלו כמו מכות מצרים ויגיעו אלינו.

קשה יותר להבין את השפעת האגואיזם על אסונות הטבע, אך גם כאן, הייסורים יסייעו לנו להבין את הסיבות למתרחש. וכשהאסונות יבואו פתאום (!) יהיה ברור, כי הסיבה לכל התופעות האלה היא האגואיזם שלנו, ושנאת החינם ההדדית שלנו. כך הטבע ילמד את האדם להיות "אדם" ולשמור על חוקי האיזון עימו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest