דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / תיקון מתוך נחיצות פנימית

תיקון מתוך נחיצות פנימית

שאלה: כשאנחנו מדברים על האיחוד של עם ישראל, עד כמה אנחנו מרחיבים את המושג הזה?

תשובתי: הוא כולל בתוכו את כל היהודים. הרי הם הצאצאים של קבוצת אברהם, שקיבלה על עצמה את התנאי להיות אחד שלם, "כאיש אחד בלב אחד".

זה לא עניין של דת, פשוט אצל היהודים נשאר "רשימו", גן רוחני, מפני שפעם הם כבר מימשו את הערבות.

כאן ניתן לומר, שלאחר הגלות של העם היהודי והתערבבות שלו עם האחרים, ה"רשימו" הזה טמון בכולם. זה נכון, ובכל זאת, החובה הזו עדיין מוטלת על עם ישראל.

אנשים עם "נקודה שבלב" שמושכת אותם מעלה (•), היכן שלא יגורו, מצטרפים לארגון "בני ברוך" (ב"ב).

וישנו גם חלק שנקרא "ישראל בעולם הזה" או "יהודים". בהם נשארו בינתיים "רשימות שקטות", "נקודות שבלב" (•) שעדיין לא התעוררו, שלהיפך, מושכות אותם למטה. הרי הם משתמשים בכוח ההשפעה לטובת ההצלחה בעסקי העולם הזה.

וישנו חלק של "אומות העולם": אצלם ה"נקודה שבלב" (•) טמונה עוד יותר עמוק, כמעט ולא ניתן לשים לב אליה והיא מושכת אותם עוד יותר למטה.

התוצאה היא, שאנשים עם "נקודות שבלב" שהתעוררו נמשכים אל התיקון בעצמם, האנשים השייכים ל"ישראל" חייבים להיתקן, ו"אומות העולם" נותרו במצב שלא ניתן לקנא בו, הם תלויים בשכבות העליונות שעליהן מוטל התיקון.

מהסיבה הזו אנחנו חייבים להפיץ את חכמת הקבלה בעם ישראל. אחרת היינו שותקים בדומה למקובלי הדורות הקודמים. החלה תקופה חדשה ואף על פי שההפצה היא עול שאף אחד מאיתנו לא חפץ בו, אין לנו ברירה אחרת. בעל הסולם כותב על כך במאמר "שופרו של משיח", בעיתון "האומה" ובמקומות אחרים.

שאלה: כיצד ייראה המשך ההתפתחות של האנשים מהשכבה השנייה?

תשובתי: הם לא יוכלו לעשות כלום בעצמם. הם יצטרכו להצטרף אלינו, ללמוד ולעזור לנו באופן אקטיבי.

הים יבינו בשכל ולא ברגש, שהם חייבים להשתתף בתיקון.

אצלם ה"נקודה שבלב" עוד לא התעוררה והם מכירים בנחיצות הזו בהיגיון, פשוט משום שאחרת זאת צרה צרורה.

ואז הם יפנו אלינו: "אנחנו חייבים להתאחד. תעזרו, כיצד עושים זאת?", ואנחנו נעזור. והם ישתוקקו לא לבורא, אלא לחיים בטוחים. אותנו מושך הרצון לעלות מעלה, והרצון שלהם הוא להסתדר בעולם הזה. ויחד עם זאת, הם מסוגלים לאיחוד.

ורק לאחר מכן יתעורר בהם הניצוץ הרוחני, כמו גם ב"אומות העולם". הרי בגמר התיקון כפי שכתוב, "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם", כולם יצטרכו להכיר את הבורא.

ובכן, הכול תלוי בנו, בהפצה שלנו בקרב ישראל ובמידה שבה אנחנו בעצמנו מאוחדים.

כך כותב בעל הסולם במאמר "שופרו של משיח":

"הפצת החכמה בהמון מכונה שופר, דוגמת השופר שקולו הולך עד למרחק המרובה, כן יתפשט הד החכמה בכל העולם, שאפילו האומות ישמעו ויודו, כי יש חכמת אלקים בקרב ישראל".

מתוך שיעור לפי המאמר "הגלות והגאולה", 3.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
על מי מוטל התיקון?
מפנימי לחיצוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest