דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיזהר שלא להיכנס לכביש הלא נכון

תיזהר שלא להיכנס לכביש הלא נכון

התפקיד של האומה הישראלית, כמשרתי הבורא, כממלכת כוהנים, זה להיות המסבירים, והוא רק בעבודת החינוך. אנחנו צריכים לתת כזה הסבר, שהאדם יבין שלפניו ישנן שתי אפשרויות: "דרך תורה" ו"דרך ייסורים", כלומר דרך יפה וטובה ודרך גרועה. לפניך יש שני כבישים שמובילים למטרה אחת, ובך תלוי באיזו דרך אתה אחר כך פתאום תמצא את עצמך.

אם אתה לא מוכן, אז אתה בטוח תיכנס לכביש הלא נכון. ובזמן כניסתך לכביש הזה, הוא בכלל לא נראה גרוע, אלא להיפך, הוא נראה מאוד מושך, כמו כל דרך שמובילה לגיהינום, שבה שבהתחלה מחלקים גלידות ומתנות. כך הרצון לקבל מושך אותך ואתה בשמחה נמשך לשם.

אבל אחר כך, כשכבר נכנסת ואינך יכול לצאת משם, אז המתנות נעלמות ומתחילות ליפול עליך מכות, כדי שלא תהיה לך ברירה אלא רק להתקדם קדימה.

אבל ישנו כביש אחר, שאמנם תחילה לא נראה מושך במיוחד עבור האגו שלך. הוא אפילו דוחה, מפני שהוא דורש ממך להתחבר עם האחרים ולדאוג להם.

הטבע האגואיסטי מתנגד בצורה פנימית לכביש הזה. אבל אם אתה מתקדם בכביש הנכון בצורת "אחישנה" (בזירוז הזמן), אז אתה מקבל סיוע מלמעלה, שנקרא "המאור המחזיר למוטב".

באותה המידה שבה אתה מזמין את המאור הזה, אז אתה בעצם מתקדם בצורה יפה וטובה. המאור מוכן לעזור לך בכל רגע ורגע ולהפוך את כל ההרגשות הרעות לטובות. הכול תלוי רק במאמצים שלך. המאור המחזיר למוטב, זהו כוח הטמון בחיבור בין בני האדם אם הם רוצים להתעלות מעל לרצון לקבל שלהם ולהשיג השפעה.

בכביש הלא נכון אין לך אפשרות כזאת, אבל בכביש הנכון האור תמיד מוביל אותך דרך כל הנקודות שבדרך אל המטרה. אף על פי שאתה בעצמך לא מבין ולא יודע איך לנסוע אליה. ברור לך רק דבר אחד: שאתה חייב להתחבר יותר ויותר חזק עם האחרים.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 08.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרמוניה של ניגודים בטבע
שלחיים תהיה משמעות
לקצר את הדרך הארוכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest