דף הבית / אהבה / המצווה לכבד את ה"פרצופים" "אבא ואימא"

המצווה לכבד את ה"פרצופים" "אבא ואימא"

שאלה: מה המשמעות של כל מצווה ספציפית מתוך עשרת הדיברות מבחינת חכמת הקבלה, כגון "לא תגנוב", לא תרצח", וכולי?

תשובה: אנחנו לא מבינים את המשמעות האמיתית של עשרת הדיברות, שנראות לנו סתם הנחיות מוסריות.

למשל, המצווה "כבד את אביך ואת אמך" מתייחסת לקשר בין הפרצופים של זו"ן (זעיר אנפין ונוקבא) לבין אבא ואמא עילאין.

המצווה "לא תגנוב" זהו איסור על השימוש ברצון ליהנות למען עצמי והוא נקרא "גניבה". ממי אתה גונב? מהאור, מהבורא.

כל עשרת הדיברות שייכות לשימוש הנכון של הרצון ליהנות. מדובר כאן בהגבלות שאותן חייבים לבצע על ה"מלכות". ההגבלות הללו נקראות "מסך" ו"אור חוזר". בזכות כך ש"מלכות" לוקחת על עצמה את המגבלות הללו, היא יכולה להפוך ללבוש עבור עשר הספירות, ולכן זה נקרא עשרת הדיברות.

דיברות (דיבור) זה מה שנולד בפה דראש. כל הפעולות האלה מתבצעות בעולם האצילות.

רק לאחר שאנחנו הופכים לאיש אחד בלב אחד, אנו מקבלים את עשרת המצוות, הדיברות. אחרת אין לנו יכולת לשמוע אותן. צריכים להיות בדרגת "בינה" על מנת להיות בעלי אוזן שמסוגלת לשמוע את עשרת הדיברות מהר סיני.

בהתחלה חייבים לעבור את תקופת ההכנה ולהגיע לחיבור בדרגת "איש אחד בלבד אחד" ורק אחר כך ללמוד את המצוות. אחרת יהיו חסרים לנו כלים כדי להבין אותן.

במהלך הלימוד כל יום נוצר לך בלבול חדש והבנה חדשה. אתה שואל את השאלה ואחרי זה אולי מאה פעם עלול להתבלבל ומאה פעם להבין, על מנת להביא את עצמך לאותו המצב שבו שאלת את השאלה. הכול תלוי בכלים.

שאלה: האם המצוות האלה גם פועלות בעולם הגשמי, כגון "לא תגנוב", "לא תרצח"?

תשובה: בוודאי שבעולם שלנו צריכים את אותו הדבר שכתוב במובן הרוחני. אך תיקון הנשמה מתרחש בעולם הרוחני. בכל זאת, אנחנו חייבים ליצור את הסביבה הנכונה בעולם הגשמי בכדי שבתוכו להשיג את התיקון הרוחני.

קודם כל צריכים להבין שיסודם של כל התיקונים הוא הכלל העיקרי שבתורה: "ואהבת לרעך כמוך". כלומר, כל התיקונים, כל הפרטים שמתוארים בתורה הם ההסבר לכך כיצד עלינו להגיע לביצוע של התנאי הזה של אהבת הזולת.

היחס שלי למה שזה לא יהיה: לחברים, לעולם החיצוני, לכל העולמות הרוחניים, הכול חייב להיות רק מתוך האהבה, באותה המידה שאני אוהב את עצמי. זהו! כל פעולה שלי חייבת להתלוות על ידי המחשבה הזאת שאני עושה את זה למען אהבת הזולת. והאהבה הזו אינה רק דיבורים, אלא באמת קיים בי רצון שמחייב אותי לעשות זאת, אחרת זה לא נקרא "מצווה".

מתוך השיעור על מאמר מספר "שמעתי", 03.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כללים רוחניים לא פשוטים
כבד את אביך ואת אמך"
"לא תרצח"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest