תחקור את עצמך

חייבים להבין, שאם אנחנו מתחילים לחבר חלקיקים של "אדם", של כל אחד מאיתנו, אז נוכל בצורה מדויקת לחלוטין, אידיאלית, להשלים זה את זה עד כדי כך, שנרכיב את כל זה לכזאת מערכת מושלמת סגורה, שמתוכה נוכל להתחיל להרגיש את העולם אחרת לגמרי, מפני שבזה אנחנו הופכים לאינטגרליים.

מופיעים רגשות אחרים לחלוטין, שעוזרים לנו להבין את החלק האינטגרלי של הטבע שניסתר מאיתנו, חלק שנמצא מעבר לעולם שלנו, מעבר להשגה האינדיבידואלית, שנתפסת בחמשת החושים שלי. התפיסה שלי כאילו נמצאת מאחורי החושים האלה, מפני שאני מתחיל להרגיש את אותם הכוחות, שמנהלים את החלק של הטבע שאני רואה.

דווקא במידת החיבור האינטגרלי שלנו, הדחיסה, החיכוך, ההרכבה בינינו, אנחנו מתחילים להרגיש את הטבע האינטגרלי. אנחנו נהפוך להיות דומים לו, נתחיל להרגיש אותו ישירות. אנחנו פתאום נרגיש את אותו החלל, שמלא בהמון כוחות, פקודות, שמובילים אותנו קדימה ושקובעים את האבולוציה שלנו.

בסופו של דבר, אנחנו יוצרים חיישן חדש, חוש של אותו החלק של הטבע, שמקודם היה ניסתר מאיתנו על ידי האגו שלנו, על ידי האינדיבידואליות של כל אחד, שמשך אותנו אליו, שעקב כך לא הרגשנו את האינטגרליות. ואילו עתה, על ידי רכישת תכונה קטנה של אינטגרליות, אני מתחיל להרגיש את התמונה האינטגרלית הכללית, וכאילו מתחיל לראות את הטבע לעומקו.

ההרגשה הזאת מתגלה אצל כולם בקבוצה. היא מתחילה לשלוט על כל ההרגשות האחרות, מפני שאנחנו מתחילים לראות עולם שמנוהל על ידי האינטגרליות שלו.

לא צריך לשייך את זה לבורא, לאלוקים או לאיזה שהם כוחות עליונים מהצד השני. הם "מהצד השני" בגלל התפיסה הרגילה שלנו, אבל בעיקרון, זהו אותו הכוח של הטבע, שאותו חוקרים ומגלים המדענים, במיוחד של הפיזיקה הקוונטית. גם בפסיכולוגיה ישנה תנועה לקראת זה, מפני שאנחנו רואים שמשהו מתרחש עם נפש האדם, ובהמשך זה נקטע מבחינתנו, באיזה שהוא שלב נמצא הגבול שלה. אבל זה לא גבול במדעים עצמם, אלא במי שיוצר את המדעים האלה, מי שמייצב אותם. אנחנו לא יכולים לפתח אותם הלאה מכוח ההגבלה שלנו בהשגה, ולכן מתגלה הסף, המשבר במדעים. וכאן מופיעה אצלנו האפשרות להמשך הרחבתם.

צריך לגלות את האפשרות הזאת לקבוצה ולהתחיל איתה את הדרך של התפתחות ההרגשה האינטגרלית, שבה אנחנו כבר נחקור אותה, בעזרת הרגשות, בעזרת השׂכל שמברר את החוש שמורכב מכולנו. זהו המחקר הפנימי שלנו. אנחנו נתקדם בתוכו קדימה.

אבל אם אנחנו ניצור כמה קבוצות כאלה, אנחנו נראה שהן דומות לגמרי זו לזו! כלומר, אם ברמה הגשמית אנחנו שונים מאוד, אז בחיבור שלנו זה עם זה אנחנו נגלה, שכל הקבוצות זהות. לאחר מכן אפשר לחבר אותן, להכניס למעבדה אחת, ליצור מהן קבוצות גדולות, ולא תהיינה שום בעיות. הם יבינו, ינחשו, ירגישו זה את זה, ויהיה לנו קל איתם.

מתוך תוכנית מס' 21 על החינוך האינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רצון שמשעבד את השׂכל
פריצה למימד אינטגרלי
הגורם השישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest