דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / חומר שנרקם על ידי האור מהרצון

חומר שנרקם על ידי האור מהרצון

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

"תלמוד עשר הספירות", חלק א', "הסתכלות פנימית", אות ל"ו: "הרצון לקבל, הוא צורה ראשונה של כל מהות, וצורה ראשונה אנו מגדירים בשם חומר, משום שאין לנו השגה במהות".

ישנם חמישה סוגים של הרגשה: ראייה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש. להרגיש חפץ מסוים כגשמי פירושו למשש אותו. רק אם אני אמשש אותו אני יכול להיות בטוח שהוא קיים ושהוא גשמי.

המציאות הוודאית ביותר היא אותה מציאות שניתן למששה ולקחת אותה בידיים. בשם "חומר" אני קורא את מה שמתגלה לי בחוש המישוש. אך לאמיתו של דבר, לא זה החומר. פשוט יש לי חמישה חושים ופעולת האור על חוש המישוש יוצרת בי את אשליית החומר.

אם לא היה לי גוף עם קולטנים עצביים על גבי העור ולא הייתי תופס דרכם את המציאות בה אני נמצא, לא הייתי מרגיש את אותו העולם החומרי שאני מרגיש היום.

מהו ריח? פעולת האור על קולטני הריח שלי נותנת לי את הרגשת הריח, ועל קולטני הטעם את הרגשת הטעם. אותו הדבר עם הראייה ועם השמיעה – כל ההרגשות מגיעות דרך קצות העצבים שנמצאים או מאחורי תוף האוזן, או בעין.

כלומר, כל מה שיש לנו זה חמישה חושים. והם בסופו של דבר אלה שמציירים לנו את כל המציאות: את הגוף שלנו ואת כל העולם לפנינו. את החומר אני תופס באיברי המישוש, וכל שאר החושים: ריח, טעם, שמיעה וראייה מציירים לי תכונות נוספות שונות של ה"מציאות" אליה אני בעצמי והעולם הסובב אותי שייכים.

את כל התמונה הזאת מצייר לי האור. ולאמיתו של דבר אין כלום מלבד רצון פשוט שעליו פועל האור כשהוא מוליד את כל הצורות האלו. ולכן נדמה לי כאילו אנחנו קיימים כאיזה מין גופים פיזיים.

לכן בעל הסולם אומר, ש"הרצון לקבל, הוא צורה ראשונה של כל מהות, וצורה ראשונה אנו מגדירים בשם חומר, משום שאין לנו השגה במהות".

ובכן, קיים חומר, צורה המלובשת בחומר, צורה מופשטת ומהות. החומר הוא הרצון ליהנות, הנתפס על ידינו דרך אברי המישוש, ועוזרים להם כל יתר החושים שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם, תלמוד עשר הספירות", 07.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"מפת קסמים" הזמנתם?
החומר הוא התגלות הרצון
כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest