דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחילתו של עולם חדש

תחילתו של עולם חדש

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

האנושות עדיין אינה מודעת מספיק לֵמָה שהיא חייבת לגלות. הסתבכנו ואיננו מבינים כיצד לפעול. אמנם חכמת הקבלה אינה מיועדת לסדר את החיים שלנו בעולם הזה. להיפך, היא מדברת על כך שמהעולם הזה אנחנו צריכים להתחיל לעלות, ולפסוע אל תוך עולם עליון שמתגלה לנו בהדרגה. הקיום בו הוא אחר לגמרי, לא בתוכנו, אלא בינינו. בחלל בין החלקיקים האלמנטריים של הבריאה נתחיל להרגיש תופעות חדשות לגמרי וגם את עצמנו נרגיש באופן שונה, באופן אינטגרלי, מקושרים בצורה הדדית, בצורה גלובלית, הקיימים יחד במערכת אחת. במקום רק אני לבדי, אני אתחיל להרגיש את המערכת הזאת כאחד שלם. אז תחושת האני הנפרד אצל האדם תיעלם, האני שלו יהפוך לאחדות, כל העולם.

המעבר הזה, כפי שאומרת חכמת הקבלה, צריך להתבצע בזמנינו. לכן אנחנו מגלים את המשבר הגלובלי בכל מה שיצרנו במשך אלפי שנים של התפתחות. עלינו להגיע כמה שיותר להכרה שלא ניתן יותר להתקיים בפרדיגמה הקודמת, שהגיע הזמן לצאת ליחס שונה כלפיי וכלפי העולם. אנחנו צריכים לגשת למחקר של "החלל" שבינינו, שמלא בכוחות עצומים, והם אלה שמנהלים הכול. אז נגלה מי אנחנו ולשֵם מה אנחנו, ונוכל להשׂיג חיים שונים לחלוטין. מצד אחד, הייסורים דוחפים אותנו לזה, ומהצד השני, איזה כוח פנימי, כוח משיכה, מושך אותנו לזה. בכל אחד קיימת "הנקודה שבלב" הזאת, תחילתו של עולם חדש שמתגלה בחלל.

כל חכמת הקבלה בנויה כדי לגלות לנו את העולם החדש הזה, נפח נוסף שבו אנחנו קיימים, ולספר על האמצעים שבזכותם נוכל להרגיש ולחקור אותו, וכמו כן לפעול עימו באופן הדדי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest