דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להוסיף לחלקיק את היקום

להוסיף לחלקיק את היקום

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

חכמת הקבלה מבוססת על עבודה קבוצתית, על הקשר בינינו, על ההשתוקקות להתחבר יחד, לאסוף את הכוחות המשותפים ואיתם לעזור לכל אחד לצאת מתוך עצמו לקראת הזולת. האמת שמבנה השיטה מאד מציאותי ופשוט. על מנת להבין את העולם העליון, עלינו להפסיק לשים לב ל"אטומים" של הגופים שלנו ולעבור לריק ב"חלל בין האטומים". אנו יכולים לבצע זאת בתוך החברה האנושית או בקבוצה קטנה שבתוכה יתאפשר לנו לשנות את עצמנו.

עלינו להתאסף יחד, עם עזרה הדדית ולהתחיל להעביר את תשומת ליבנו מעצמנו, למה שנמצא בינינו. עבודה זו אינה נעימה, אינה מובנת ומאד לא ברורה לנו, אך מסיבה זו המקובלים כתבו חומרים רבים. באמצעות מימוש חכמת הקבלה על עצמנו, אנחנו מעבדים, כותבים, מגשימים, מתחילים לאמץ ולהרגיש אותה בתוכנו. בכלל, אנחנו מסגלים אותה לעצמנו, לזמננו, למימושה העכשווי. לכן אנחנו גם מממשים, חוקרים ומפתחים את השלב והמימוש המעשי של הטבע כולו. השיטה ממומשת היום על עצמנו, על אלו שרוצים להוסיף להרגשת הבריאה שלהם חלק נוסף. זהו לא סתם חלק נוסף, אלא החלק העיקרי.

יחד נתחיל להרגיש כוחות, תופעות, פעולות "בחלל בין האטומים", כלומר בתוך 99% של המציאות. היקף עצום זה מלא קודם כל במחשבה, בכוחות ובקשר ביניהם, בכל מה שמניע אותנו, בחלקיקי יסוד קטנים. השגה שורשית זו מוציאה אותנו מהמצב של זמניות, של חוסר וודאות, של שיעבוד, מהמצב של חוסר קיום למצב של בהירות, נצחיות ושלימות. כל זה נותן לנו את מימושה הנכון של חכמת הקבלה.

כל זה מתממש בקבוצה בה אנחנו מתחילים להרגיש כיצד אנחנו יוצאים החוצה להבנת הזולת. מהרגשת "העולם בתוכי" אנחנו עוברים להרגשת "העולם בעולם". אם במקומך קיימים מיליארדי בני אדם או הנשמות, אז על ידי יציאה מתוך עצמך אתה מתחיל להרגיש כוחות שפועלים ביניכם ואת כל הנשמות כשלם אחד, כמערכת סגורה אחת.

היום אפילו בדרגה הגשמית משהו אומר לנו שהעולם הוא גלובלי ואינטגרלי ושהכול נמצא בו בקשר הדדי. את כל החיצוניות אתה מתחיל להרגיש כעצמך. כך אתה מקבל לרשותך רצון ענק, כוח עצום, מילוי אין-סופי, וכל זה הופך להיות שלך. הם כבר אינם בני אדם, אלא סתם כוחות שקיימים בצורה זו. כך מתגלה לאדם ההיקף האמיתי, המבט האמיתי על העולם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest