דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במרחביה האין-סופיים של הריקנות

במרחביה האין-סופיים של הריקנות

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

קיומנו על פני כדור הארץ כמעט מיצה את עצמו. מה שהיה יקר בעינינו פעם, עכשיו מאבד מערכו. הנאות שונות הקשורות לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה ומושכלות, אינן מספקות אותנו יותר וכבר אינן יכולות להוות מטרה. אפילו כשאנחנו מתמלאים על ידם, אנחנו מרגישים בכל זאת ריקנות בתוכנו. לכן, היום אנחנו ניצבים לפני צו טבע רציני ביותר, שמדגים לנו חוסר הבנה מוחלט מצידנו, היכן אנחנו באמת נמצאים. ההיקף כולו של הבריאה נמצא לפנינו, אך אנחנו תופסים את חלקו המזערי בלבד.

לאמתו של דבר, החומר כולו הוא חלל שבנוי מאטומים, וכל אטום בנוי מגרעין ואלקטרונים. אך אם מגדילים את גרעין האטום לגודלו של מטבע קטן, אז המרחק בינו לבין האלקטרונים יהיה שווה לקילומטר שלם. האטום הוא כמו מערכת השמש, בה כוכבי הלכת, האלקטרונים, מסתובבים סביב הגרעין, השמש, וכל היתר הוא חלל ריק. זו אינה ריקנות קוסמית שבכל זאת מורכבת מחלקיקי חומר, אלא ריקנות מוחלטת.

עבורנו החומר מורכב בעיקר מריקנות. אך אפשר להביט על כך אחרת – זו אינה ריקנות אלא חלל מלא שאיננו מרגישים את המילוי שלו. זה העיקר – מילוי בלתי נראה בין הגרעין והאלקטרונים, או בין כולנו, לא החלקים הגשמיים אלא דווקא מה שנמצא ביניהם. נוכל להרגיש זאת רק בתנאי שנתחיל להרגיש את הטבע הסובב לא כדוגמת הקבלה האגואיסטית, אלא בתוך תכונת ההשפעה ההפוכה.

הטבע בנוי משתי תכונות: קבלה והשפעה, הוא בנוי על האיזון ביניהן. כולנו יחד וכל אחד בנפרד – המקבלים, ממלאים את עצמנו. אנחנו משתמשים רק בחמישה חושים וב"כלי קיבול" שלנו – הרצון לקבל, לכן אנחנו תופסים היקף קטן בלבד, חלק מאד מוגבל בתכונתו של העולם הקיים. כאן עוזרת לנו חכמת הקבלה, חכמה כיצד לקבל ולהרגיש את המצב האמיתי. תפקידה לפתח באדם הרגשה הפוכה, במקום קבלה – הרגשת ההשפעה. אז אתה יוצא מחוץ לעצמך, מתוך התחום הפנימי והסגור, ומתחיל להרגיש את העולם מחוץ לעצמך, מחוץ לתלות בעצמך.

בריקנות הקודמת, בתוך מרחביה האין סופיים, בה קיים חלק מינימלי של החומר, לפתע אתה מגלה היקף המלא בכוח ההשפעה – עולם אחר חיצוני. הוא קשור לחלוטין עם העולם שלנו, משלים אותו, מהווה את שורשו ומקורו. אז אנחנו מתחילים להבין מדוע אנחנו קיימים, מאיפה הכול מתחיל וכיצד הכול פועל. במקום חלקיק מסכן ללא התחלה וללא סוף, נגלה תמונה כללית סגורה של הבריאה כולה. היא תספר לנו על הסיבות והמטרות, על מה שמתרחש עימנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest